رئیس جمهور زنگبار آقای دکتر حسین موینی در دیدار با  کمیسر عالی بریتانیا در تانزانیا آقای دیوید کانسر  اعلام کرد و به دولت بریتانیا اطمینان داده است که مبارزه با جرم و جنایت از اولویت های اصلی  کار دولت می باشد و هدف ایمن سازی جزایر برای  ساکنان و بازدید کنندگان می باشد.

رئیس جمهور زنگبار: مبارزه با جرم و جنایت در اولویت اصلی کار دولت قراردارد

رئیس جمهور زنگبار آقای دکتر حسین موینی (Dr Mwinyi) در تاریخ ۲۴/۰۹/۱۴۰۰ در دیدار با  کمیسر عالی بریتانیا در تانزانیا آقای دیوید کانسر (David Concar)  اعلام کرد و به دولت بریتانیا اطمینان داده است که مبارزه با جرم و جنایت از اولویت های اصلی  کار دولت می باشد و هدف ایمن سازی جزایر برای  ساکنان و بازدید کنندگان می باشد.

آقای دکتر حسین موینی گفت، از آنجایی که زنگبار یک مرکز تجاری در شرق آفریقا است، باید اطمینان حاصل شود که مبارزه با جرم و جنایت در اولویت قرار دارد.

با توجه به روند کنونی کشور باید کارهای زیادی برای مبارزه با جرم و جنایت انجام داد وی از دولت بریتانیا به دلیل حمایت های مختلفی که از زنگبار کرده است، تشکر کرد

رئیس جمهور موینی در ادامه گفت: امضای یادداشت تفاهم بین انگلیس و زنگبار یکی از گام های موثر و مهم در راستای مبارزه با جرم و جنایت است..

وی گفت: مبارزه با جرایم دریایی نیازمند استفاده از تکنولوژی های مختلف است. آقای دکتر حسین معینی از بریتانیا خواست در این منطقه به منظور تقویت نیروهای مبارزه با قاچاق  کالا در زنگبار از نیروهای  (KMKM) حمایت کند.

دولت در پروژه های مختلف از جمله اقدام  برای برگزاری  یک مجمع تجاری بین بریتانیا و زنگبار در اواخر سال آینده قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که این اقدام زنگبار  را در سطح بین المللی ارتقا می دهد.

با وجود همه‌گیری کووید-۱۹، امسال تعداد گردشگرانی که از زنگبار بازدید کردند عمدتاً از اروپای شرقی بودند.

از سوی دیگر، آقای کانسر از آمادگی زنگبار برای امضای تفاهم نامه با دولت زنگبار با هدف همکاری در مبارزه با جرم و جنایت ابراز خوشحالی کرد.

او گفت که از نظر تاریخی زنگبار یک مرکز تجاری است، و وضعیت موجود آن را به هدفی برای جنایتکاران تبدیل کرده است.

آقای سادا مکویا سالوم، (Sada Mkuya Salum) وزیر امور خارجه و معاون اول رئیس جمهور زنگبار  گفت که تفاهم نامه امضاء شده بین دولت های انگلیس و زنگبار به بریتانیا اجازه می دهد تا از جزایر در حوزه های مختلف در مبارزه با جرایم به ویژه قاچاق مواد مخدر حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد که دولت زنگبار در نظر دارد قانونی را اصلاح کند که این قانون برای مبارزه با مواد مخدر مرجعیت داشته باشد تا در مبارزه با واردات، حمل و نقل و استفاده از مواد غیرمجاز قدرت قانونی داشته باشد.

وزیر امور خارجه گفت: دولت بریتانیا از آمادگی برای مدیران سازمان مواد مخدر در زمینه های مختلف حمایت خواهد کرد تا آنها بتوانند به طور مؤثر بر اجرای قانون نظارت کنند.

منبع خبر روزنامه دیلی نیوز  تاریخ ۲۵/۹/۱۴۰۰

کد خبر 10017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =