نمایندگان گروه ها و تشکل های سیاسی کویت با انتشار بیانیه ای اجلاس بحرین را برنامه ای برای باج خواهی از کشورهای عربی و عادی سازی روابط جهان عرب با رژیم اشغالگر قدس دانستند.

موضع قاطع و محکم همه نهادهای رسمی و مردمی و تشکل های سیاسی، مذهبی و فرهنگی کویت نسبت به طرح صهیونیستی آمریکایی موسوم به "معامله قرن" همچنان ادامه دارد.

گردهمایی تشکل های سیاسی کویت

نمایندگان گروه ها و تشکل های سیاسی کویت با انتشار بیانیه ای اجلاس بحرین را برنامه ای برای باج خواهی از کشورهای عربی و عادی سازی روابط جهان عرب با رژیم اشغالگر قدس دانسته و تاکید کردند هیچکدام از شرکت کنندگان در آن نماینده واقعی مردم نیستند و ملت ها هرگز اسراییل را به رسمیت نخواهند شناخت.

ائتلاف ملی اسلامی کویت به رهبری شیخ حسین معتوق با برگزاری نشستی با شرکت دکتر علی العوضی دبیرکل تریبون دموکراتیک ، نماینده جنبش اسلامی قانون مداری(اخوان المسلمین) و حرکت ملی پیشرو(لیبرال) ضمن تجلیل از مواضع اصولی هیات دولت و نمایندگان پارلمان کویت و آحاد ملت در پشتیبانی از حق فلسطینیان در آزادسازی کشورشان از لوث دژخیمان اشغالگر و رهایی بیت المقدس از چنگال غاصبان تاکید کردند علیرغم تهدید و ارعاب بسیاری از کشورها و واداشتن آنان به شرکت در منامه ولی این اجلاس با شکست کامل مواجه شده است و ترامپ باید بداند که سیاست تهدید و فشار علیه ملت ها کارساز نیست.

در این نشست که تعدادی از نمایندگان مجلس الامه در آن شرکت داشتند بارها به بیانات گهربار امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد توطئه های خبیثانه استکبار جهانی و صهیونیسم استناد شد.

کاربران شبکه های اجتماعی در کویت

فعالان شبکه های اجتماعی از همه احزاب و تشکل های سیاسی، مذهبی، و دانشگاهی اعم از سلفی، اخوانی و شیعه همصدا برگزاری نشست منامه را شدیدا محکوم کردند.

این افراد و شخصیت ها در صفحات خود نوشتند حاضریم ۵۰ میلیارد دلار جمع کنیم و به اسراییلی ها پرداخت کنیم تا سرزمین فلسطین را تخلیه کنند.

بسیاری از علمای مذهبی اعلام کردند که سرزمین فلسطین وقفی است و کسی اجازه فروش و واگذاری آن را ندارد.

آنان تاکید کردند کشورهای شورای همکاری بجای هزینه ۵۰ میلیاردی برای اجرای مصوبات منامه این مبلغ را برای تاسیس صندوق حمایت از بازسازی فلسطین اختصاص دهند و فرصت های شغلی برای جوانان فلسطینی ایجاد کنند.

انجمن دانشجویان کویت مصوبات اجلاس منامه (وعده بالفور دوم) و طرح جدید توافقنامه "سایکس پیکو" توصیف کرده و ضمن محکوم نمودن جنایات فجیع صهیونیست ها و یهودی سازی اماکن مقدس مصوبات اجلاس منامه را فاقد مشروعیت خواند. 

در این طرح قرار است ۵۰ میلیارد دلار وام با بهره از سوی کشورهای شورای همکاری تامین شود که ۲۸ میلیارد آن برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و رفاهی مناطق فلسطینی نشین و ۹ میلیارد برای مصر، ۷،۵ میلیارد برای اردن و ۶ میلیارد برای لبنان اختصاص یابد.

از مهمترین اهداف معامله قرن لغو حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود، الحاق بیت المقدس به اسرائیل، تثبیت شهرک های صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن و عادی سازی کامل روابط رژیم اسراییل با کشورهای عربی است.

توضیح:

اجماع واتفاق نظر همه گروههای سیاسی و تشکلهای مذهبی و همصدایی آنان با دولت و مجلس الامه در مورد مخالفت با اجلاس صهیونیستی منامه از موارد نادر و منحصر بفرد در کویت به شمار می آید .

دهها مقاله بقلم نویسندگان شیعه و سلفی ولیبرال در محکومیت اجلاس منامه که بمنظور نابودی حقوق ملت فلسطین و چوب حراج زدن به شرافت و کرامت ملتی که 70 سال مشغول مبارزه است در جراید به چاپ رسیده و خوش رقصی برخی از حاکمان عرب رامحکوم وتاکید کردند قدس فروشی نیست و مردم حاضر نیستند با چند دلار کشورشان را بفروش برسانند و خواهان انتفاضه جدید علیه اشغالگران هستند.

لازم به یادآوری است که (براین هوک )فرستاده امریکا هفته قبل از اجلاس منامه وارد کویت شد و با مقامات بلندپایه این کشور در مورد ضرورت مشارکت در این اجلاس تذکراتی به مسئولان کویتی داد.

کد خبر 1280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =