روز شنبه 19 آذر نخستین همایش « جهان اسلام در آفریقا» با هدف تقویت همبستگی جمعی،بررسی چالشهای امنیت و توسعه بویژه مقابله با خشونت و تروریسم» در بانجول پایتخت گامیبیا  و با حضور رئیس جمهور این کشور افتتاح شد

برگزاری نخستین همایش  «  علمای آفریقا» توسط رابطه العالم

          روز شنبه 19 آذر نخستین همایش « جهان اسلام در آفریقا» با هدف تقویت همبستگی جمعی،بررسی چالشهای امنیت و توسعه بویژه مقابله با خشونت و تروریسم» در بانجول پایتخت گامیبیا  و با حضور رئیس جمهور این کشور افتتاح شد. این نخستین همایش علمای آفریقاست که  از سوی رابطه العالم برگزار می شود.

شیخ محمد العیسی دبیر کل رابطه العالم الاسلامی طی سخنرانی در این همایش اعلام کرد : نقش علماء در عصر حاضر باید  تمرکز بیشتری بر روی حذف فراخوانهای افراط گرایی و خشونت وتروریسم و تقویت پایه های اعتدال داشته باشد . «رابطه العالم»حسنه ای ازحسنات عربستان سعودی است که به جهان اسلام اهدا شده است . زیر چتر رابطه العالم اسلامی هستند و رابطه العالم آماده میزبانی از جلسات دوره ای علمای آفریقا در مکه مکرمه است. شورای علمای آفریقا که در این همایش حضور دارند طی سالهای آینده هم در همایشهای بعدی شرکت خواهند کرد.

با توجه به اجلاس سران کشور49 آفریقایی در آمریکا و دیدار با بایدن از 15-13دسامبر سال جاری و برگزاری این همایش از سوی عربستان ، باید گفت تحرکات و فعالیتهای آمریکا و عربستانو لابی های صهیونیستی روزبه روز در آفریقا پررنگ تر می شود .  آنها همواره در پی راههایی برای گسترش نفوذ در آفریقا ، اعمال قدرت ، ایجاد وابستگی کشورهای آفریقایی و همچنین مقابله با فعالیتهای ایران می باشند .

بی تردید بسیاری از علمای شرکت کننده در این همایش افرادی هستند که در عربستان  تحصیل کرده اند و تحت تاثیر آموزشهای آنان می باشند و پس از این همایش اقدامات بیشتری در راستای اهداف آنها خواهند داشت .

کد خبر 14052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =