تانزانیا به داشتن بیشترین شیرها در جهان مفتخر است

در حالی که روز ۱۰ آگوست، جهان روز شیر را جشن می گیرد، تانزانیا به داشتن تعداد زیادی از این حیوانات در مقایسه با سایر کشورهای جهان افتخار می کند.

در حالی که روز ۱۰ آگوست، جهان روز شیر را جشن می گیرد، تانزانیا به داشتن تعداد زیادی از این حیوانات در مقایسه با سایر کشورهای جهان افتخار می کند.
هنگامی که جهان روز شیر را جشن می گیرد، وزیر منابع طبیعی و گردشگری، محمد مچنگروا، گفت که تانزانیا حدود ۱۸۰۰۰ شیر دارد و این کشور را به کشوری با بیشترین تعداد این حیوانات در جهان تبدیل می کند.

روز ۱۰ آگوست ۲۰۲۳ وزیر Mchengerwa گفت که تعداد شیرها به دلیل تلاش های دولت برای محافظت از این حیوانات است.

وی گفت: تصادفی نیست که رهبران ما اقدامات مناسبی را برای حفاظت انجام دادند، همچنین عدم تغییر در سیاست های حفاظتی باعث شد شیرهای زیادی داشته باشیم.

Mchengerwa همچنین گفته است که ۳۲ درصد از مساحت این کشور برای حفاظت در نظر گرفته شده است که به نظر او یکی از دلایل ایمن بودن حیوانات است.

Mchengerwa در پایان گفت: "ما در مدیریت قانون خوب عمل می کنیم و عدم انعطاف سیاست های حفاظت از دلایلی است که ما را رهبری می کند."

پیش از این، در پنجاهمین نشست سالانه شکار گردشگران که اخیراً در ایالات متحده برگزار شد، رئیس انجمن بین المللی شکار (SCI)، سون لیندکوئست، تانزانیا را کشوری با نیمی از شیرهای جهان خواند.

در جلسه ای که دولت در آن شرکت کرد، SCI دلایل دیگر را تقویت فعالیت های حفاظتی به ویژه برای حیات وحش و همچنین وجود غذای کافی عنوان کرد.

از سوی دیگر، مچنگروا تغییر سیستم از غیر نظامی به نظامی برای تمامی کارکنان مناطق حفاظت شده و همچنین پایان بیش از ۹۰ درصدی معضل شکار غیرقانونی شیرهای کشور را دلیل این افزایش عنوان کرده است.

روز جهانی شیر هر ساله در ۱۰ آگوست، به منظور گرامیداشت موجودی که به دلیل وحشیگری، پادشاه بیابان نامیده می شود، جشن گرفته می شود.

راه جشن گرفتن این روز تغییر عکس پروفایل (Profile Pictures) در شبکه های اجتماعی و قرار دادن عکس شیر برای نشان دادن ارزش این موجود فوق العاده است.


بنیانگذاران این روز، که سازمانی برای حفظ و حمایت از گربه‌های وحشی (Big Cat Rescue) است، بازدید از پناهگاه‌های حیات وحش، تماشای مقالات و همچنین مطالعه آنلاین یا کتاب‌هایی درباره همان حیوانات را توصیه می‌کنند.

این سازمان اهداف تکریم این حیوانات را از جمله آگاهی بخشی در مورد مصائب و مسائلی که این حیوانات در حیات وحش با آن روبرو هستند بیان کرده است.

با وجود همه چیز، این سازمان همچنین می گوید که تعداد شیرها در سایر نقاط جهان به حدی کاهش یافته است که این گونه ها باید در لیست در معرض خطر قرار گیرند.

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) تخمین می زند که ۲۳۰۰۰ تا ۳۹۰۰۰ شیر در جهان باقی مانده است.

تاریخ: ۱۴۰۲/۰۵/۱۹

منبع:

https://www.mwananchi.co.tz/mw/habari/kitaifa/tanzania-yajivunia-kuwa-na-simba-wengi-duniani-4332384

کد خبر 16681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =