در مجموع ۲۶۰ دانشجوی آموزش عالی تانزانیایی که دوره های کشاورزی را دنبال می کردند روز یکشنبه برای شرکت در آموزش فشرده ۱۱ ماهه به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) رفتند.

اعزام ۲۶۰ دانش آموز تانزانیایی برای آموزش فشرده کشاورزی به کشور اسرائیل (رژیم صهیونیستی)

در مجموع ۲۶۰ دانشجوی آموزش عالی تانزانیایی که دوره های کشاورزی را دنبال می کردند روز یکشنبه برای شرکت در آموزش فشرده ۱۱ ماهه به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) رفتند.

این بخشی از ابتکار دولت برای ارتقای مهارت ها و دانش است، زیرا کشور تدابیر لازم را برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی افزایش می دهد.

دبیر دائمی دفتر کار، جوانان، اشتغال و افراد دارای معلولیت در دفتر نخست وزیری، پروفسور جمال کاتندو، طی سخنانی در مراسم اعزام کارآموزان که عصر شنبه در سالن نکرومه دانشگاه دارالسلام برگزار شد، از کارآموزان خواست تا از مزایای این فرصت استفاده کنند. فرصت و مهارت های خود را توسعه دهند.

او گفت: "هدف اصلی این است که شما در هنگام بازگشت به خانه خود اشتغال داشته باشید و به راحتی به شغل در بخش کشاورزی دسترسی داشته باشید."

وی افزود: «دانشی که در اسرائیل به دست خواهید آورد، قرار نیست به شما محدود شود. امیدوارم با توانایی‌های پیشرفته، دیدگاه‌های جدید و تمایل شدید برای کمک به کشورمان برای توسعه کشاورزی به تانزانیا بازگردید.»

پروفسور نلسون بونیفیس، معاون سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه دارالسلام در صحبت با این برنامه خاطرنشان کرد که کارآموزان به مهارت های فنی کشاورزی از مرکز بین المللی آموزش کشاورزی آراوا (AICAT) واقع در صحرای آراوا، در جنوب اسرائیل مجهز خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف این است که به این افراد جوان، تحصیل کرده و ماهر فرصتی بدهیم تا با ارائه راه حل های نوآورانه در زمینه تولید مواد غذایی و امنیت غذایی در تانزانیا، به کشاورزان موفقی تبدیل شوند.

به معنای واقعی کلمه، این برنامه توسط دولت اسرائیل و با همکاری دولت تانزانیا حمایت می شود و دانشجویانی از دانشگاه دارالسلام (UDSM)، دانشگاه کشاورزی سوکوئین (SUA)، موسسه آموزشی کشاورزی ایگابیرو-مولبا (ITIA) و مرکز آموزش کشاورزی و دامداری کیلاچا، کلیمانجارو در آن شرکت دارند. 

سایرین از مؤسسه تحقیقاتی و توسعه شغلی تانزانیا (TRACDI) -Dodoma، مؤسسه آموزش وزارت کشاورزی (MATI) -Tanga، و MATI - Mbeya، در میان دیگران هستند.

یکی از ذینفعان، آبورگست مابیا از TRACDI، دولت را به خاطر فراهم کردن چنین فرصتی ستایش کرد و دانشجویان دیگر را تشویق کرد تا از فرصت‌ها استفاده کنند.

من این بورسیه را فرصتی برای ما می‌دانم تا از طریق شبکه‌سازی با کارشناسان و فناوری‌های مختلف، دانش و ایده‌های توسعه را از خارج وارد کنیم. من دانشجویان آینده نگر بیشتری از تانزانیا را در سال آینده تشویق می کنم که درخواست دهند.

وی افزود که به عنوان کارآموزان، آنها بسیار با انگیزه و آماده هستند تا تغییراتی را ایجاد کنند تا تانزانیا تأثیر مثبت و مفیدی در بخش کشاورزی داشته باشد.

حمیس سیف حمیس، رئیس سازمان دانشجویان دانشگاه دارالسلام (داروسو) در مورد انتظارات این برنامه خاطرنشان کرد: این برنامه به حلقه مهمی برای فعالیت های مختلف این دو کشور برای توسعه شبکه های دانشگاهی و حرفه ای تبدیل خواهد شد.

"این برنامه بسیار مفید است و برای دانش آموزانی که این فرصت را به دست آورده اند بسیار مفید است، زیرا آنها می توانند مطالعات کشاورزی را بیاموزند و آنها را در یک کشور خارجی که از نظر فناوری پیشرفته تر است، تمرین کنند. این به آنها کمک می‌کند تا به راحتی خوداشتغالی یا در شرکت‌های بزرگ کشاورزی در تانزانیا استخدام شوند.»

ذینفعان در سه گروه از دیروز بعدازظهر حرکت خواهند کرد و آخرین گروه فردا صبح در فرودگاه بین المللی جولیوس نیره (JNIA) به فرودگاه بن گوریون اسرائیل حرکت خواهند کرد تا آموزش را آغاز کنند.

AICAT برنامه ای است که بر انتقال دانش و مهارت های حرفه ای، نظری و عملی در مطالعات کشاورزی پیشرفته بر اساس "یادگیری از طریق انجام" تمرکز دارد.

این برنامه در منطقه آراوا، در بخش جنوبی اسرائیل برگزار می‌شود و معمولاً فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سال آخر دانشکده‌های کشاورزی از کشورهای مختلف را شامل می‌شود.

تاریخ: ۱۴۰۲/۰۶/۰۶

منبع:

https://dailynews.co.tz/260-tanzanian-students-dispatched-to-israel-for-intensive-agri-training/

کد خبر 16850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =