امضای توافق نامه یک شرکت چینی برای حمایت از دانشجویان دانشگاه دارالسلام تانزانیا و تبادلات فرهنگی

شرکت ساخت و ساز ارتباطات چین (CCCC) با مسئولیت محدود قرار است از برخی از دانشجویان دانشگاه دارالسلام (دانشگاه دارالسلام) حمایت مالی کند.


شرکت ساخت و ساز ارتباطات چین (CCCC) با مسئولیت محدود قرار است از برخی از دانشجویان دانشگاه دارالسلام (دانشگاه دارالسلام) حمایت مالی کند.

حمایت مالی برای آموزش عملی میدانی و همچنین برای کسانی که تصمیم به مطالعه زبان و فرهنگ چینی در موسسه کنفوسیوس (CI) در دانشگاه دارالسلام دارند، خواهد بود.


آقای ژائو ژنیوان، نماینده ارشد شرکت CCCC، طی مراسم امضای قرارداد در دارالسلام، گفت که طبق این توافق، دانشجویان از پیوست های میدانی در شرکت های چینی در تانزانیا بهره مند خواهند شد.

آقای ژنیوان گفت: "شعبه تانزانیای شرکت CCCC مایل است برنامه های تبادل فرهنگی بیشتری را با دانشگاه دارالسلام با استفاده از ارتباطات فرهنگی به عنوان رسانه ای برای دستیابی به یکپارچگی متقابل و تعمیق دوستی بین دو کشور انجام دهد."

وی خاطرنشان کرد: از این تفاهم‌نامه می‌توان به عنوان فرصتی برای تقویت بیشتر همکاری‌های دو بخش در زمینه آموزش کارکنان، اشتغال فارغ‌التحصیلان و همچنین تبادل تخصص استفاده کرد.

وی گفت: نمایندگی این شرکت در تانزانیا همچنین مایل است با استفاده از ارتباطات فرهنگی به عنوان رسانه ای برای دستیابی به یکپارچگی متقابل و تعمیق دوستی بین دو کشور، فعالیت های تبادل فرهنگی بیشتری با دانشگاه دارالسلام انجام دهد.

علاوه بر این، آقای ژنیوان تعهد شرکت را برای ادامه همکاری با دولت در اجرای پروژه های ساختمانی ابراز کرد.

از سال 2009، این شرکت بیش از 20 پروژه از جمله جاده Mbeya – Luwangiro را در تانزانیا اجرا کرده است.

ژنیوان گفت: همکاری قوی بین چین و تانزانیا منجر به نتایج مثبت در زمینه های مختلف توسعه اقتصادی تانزانیا شده است و از این رو منافع ملموسی را برای تانزانیا به ارمغان آورده است.

پروفسور دوناتا تیبوهوا، معاون سرپرست موقت دانشگاه دانشگاه دارالسلام و مدیر مطالعات تحصیلات تکمیلی، از شرکت CCCC درخواست کرد که یک زمین فوتبال برای دانشگاه بسازد تا دانشجویان بتوانند در ورزش برتر باشند.

شرکت CCCC قبلا یک کتابخانه مدرن در دانشگاه دارالسلام را با هزینه 90 میلیارد/- شیلینگ با ظرفیت پذیرش همزمان 2100 نفر ساخته است.

پروفسور تیبوهوا گفت: «یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید آموزش ستونی برای هر پیشرفتی است، ما از حمایت صمیمانه خود از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ملت تشکر می کنیم».

پروفسور تیبوهوا گفت که این توافق باعث پیشرفت بیشتر در جهت تقویت دوستی بین دانشگاه دارالسلام و شرکت های چینی می شود.

دانشگاه از طریق بنیاد کنفسیوس دوره زبان و فرهنگ چینی را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. همچنین مدرک دیپلم و مهارت چینی را ارائه می دهد.

فارغ التحصیلان این موسسه شانس همکاری با برخی از شرکت ها و دولت چین را دارند در حالی که برخی دیگر به صورت خوداشتغال هستند.

منبع : روزنامه دیلی نیوز تانزانیا

https://dailynews.co.tz/chinese-company-to-sponsor-udsm-students/

کد خبر 16960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =