رئیس تانزانیایی اتحادیه ی بین المجالس به کمیته ای که مسوول امور خاورمیانه است، دستور داد که در اولین فرصت از مناطق درگیری در جنگ غزه بازدید کنند و اطلاعاتی را از واقعیت درگیری و نیز راه حلی را برای آتش بس پایدار ارائه دهند.

پنجم آبان امسال خانم دکتر تولیا اکسون، رئیس مجلس ملی تانزانیا به ریاست اتحادیه ی بین المجالس (Inter-parliamentary Union (IPU)) که مقر آن در ژنو سوئیس است، برگزیده شد. این انتخاب که با اختلاف زیاد از دیگر نامزدها انجام شد، افتخاری در عرصه ی دیپلماسی پارلمانی برای تانزانیا شمرده شد و علاوه بر رسانه ها، مردم نیز در قالب بنرهایی این موفقیت را به او تبریک گفتند.

او هم اکنون در سرزمین اشغالی (اسرائیل) است و در سفر دو روزه ی خود با مقامات پارلمانی اسرائیل و فلسطین به طور جداگانه دیدار داشت. در پایان سفر به کمیته ای که مسوول امور خاورمیانه است، دستور داد که در اولین فرصت از مناطق درگیری در جنگ غزه بازدید کنند و اطلاعاتی را از واقعیت درگیری  و نیز راه حلی را برای آتش بس پایدار ارائه دهند. ضمن اینکه گفت درسال آینده و به خصوص جلسه ی آتی اتحادیه در مارس 2024 به این مسأله بیشتر خواهند پرداخت.

هر دو پارلمان رژیم صهیونیستی و پارلمان فلسطین عضو اتحادیه ی بین المجالس هستند.

تلاش رئیس تانزانیایی اتحادیه ی بین المجالس برای یافتن راهکاری برای آتش بس دائمی در جنگ غزه

لازم به ذکر است اتحادیه ی بین المجالس تا کنون در بسیاری از منازعات بین المللی نقش آفرینی کرده است و ناظر دائمی مجمع عمومی سازمان ملل است. پارلمان 176 کشور از جمله مجلس شورای اسلامی ج.ا. ایران عضو این اتحادیه هستند.

منبع:

https://dailynews.co.tz/israel-palestine-conflict-ipu-dispatches-committee-to-war-torn-area

https://www.ipu.org/

کد خبر 17489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =