رئیس جمهور تانزانیا خانم سامیه حسن که برای سفری دو روزه به واتیکان سفر کرده است، با پاپ فرانسیس دیدار و گفتگو کرد و از خدمات خیریه ی واتیکان در تانزانیا به خصوص در عرصه های آموزشی و بهداشتی تشکر کرد و خواستار تقویت این خدمات در واتیکان شد.

دیدار رئیس جمهور تانزانیا با پاپ فرانسیس در واتیکان

روز گذشته (دوشنبه، 23 بهمن 1402) رئیس جمهور تانزانیا خانم سامیه حسن که برای سفری دو روزه به واتیکان سفر کرده است، با پاپ فرانسیس دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه رئیس جمهور سامیه از خدمات خیریه ی واتیکان در تانزانیا به خصوص در عرصه های آموزشی و بهداشتی تشکر کرد و خواستار تقویت این خدمات در واتیکان شد. ایشان و پاپ بر حفظ و تقویت روابط دو کشور تأکید کردند و متعهد شدند دو کشور بیش از پیش برای ارتقای صلح در منطقه و جهان تلاش کنند.

در ادامه خانم سامیا نمونه ی کوچکی از دربهای چوبی زنگبار که نمادی از هویت مردم آن سامان و برگرفته از هنر و معماری ایرانی است، به پاپ هدیه دادند و به او گفت این نمادی است از زمانی که سلطان زنگبار دربهای خود را به روی مسیحیت باز کرد.  

گفتنی است تعداد مسیحیان در زنگبار بسیار اندک است (حدود نیم درصد) و یکی از سیاستهای پاپ فرانسیس در سالهای اخیر توجه به جوامعی است که تعداد مسیحیان در اقلیت هستند. از نظر پاپ مسیحیان در جوامعی که در اقلیت هستند، بیشتر آسیب پذیر هستند و نیازمند توجه بیشتری هستند.

طبق گزارش وزیر امور خارجه ی تانزانیا آقای ژانویا ماکامبا، کلیسای کاتولیک در تانزانیا دارای 240 مهد کودک، 147 مدرسه ی ابتدایی، 245 دبیرستان، 110 مرکز آموزش حرفه ای و پنج دانشگاه و 473 مرکز بهداشتی است.

منبع: منابع مختلف از جمله

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/news/national/what-samia-discussed-with-pope-francis-4523062

کد خبر 18462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =