پژوهشی دولتی در مورد مدارس قرآنی اتریش

  درایالت  اتریش علیا ، یک مطالعه علمی درباره مدارس قرآنی با کمک  دانشگاه یوهانس کپلر شهر لینتس پایتخت ایالت اتریش  علیا ، مدرسه عالی  آموزش ، صندوق ادغام  مهاجرین اتریش و جامعه ااعتقادات اسلامی اتریش آغاز می شود. دولت ایالت اتریش علیا در نشستی  این پروژه را با یک کمک ۸۰ هزار یورویی تصویب کرد.

  درایالت  اتریش علیا ، یک مطالعه علمی درباره مدارس قرآنی با کمک  دانشگاه یوهانس کپلر شهر لینتس پایتخت ایالت اتریش  علیا ، مدرسه عالی  آموزش ، صندوق ادغام  مهاجرین اتریش و جامعه ااعتقادات اسلامی اتریش آغاز می شود. دولت ایالت اتریش علیا در نشستی  این پروژه را با یک کمک ۸۰ هزار یورویی  تصویب کرد.

به گفته آقای کیندر ، برنامه های درسی ، انتخاب معلمان ، ایده های مربوط به تدریس و مباحث شفافیت و کنترل از نظر علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. هدف حرفه ای سازی آموزش قرآن است و در یک نظرسنجی  با معلمان ، دانش آموزان و والدین هم مصاحبه میشود تا کیفیت و کمیت این پژوهش بالا برود. آقای رودی آنشوبر وزیر بهداشت کنونی دولت اتریش و عضو شورای ایالتی که خود از حزب سبزها می باشد  تحقیق در مورد بررسی علمی مواد آموزشی برای تعالیم دینی در مساجد را آغاز کرده بود  واین کارهای مقدماتی مربوطه در سال گذشته به پایان رسید.اکنون جانشین او آقای اشتفان کایندر مسئولیت تامین بودجه مالی این پروژه را بعهده دارد. این مطالعه قرار است به مدت دو سال انجام شود . شورای ادغام مهاجرین این ایالت مدت زمان مقرر شده برای این پروژه را با این واقعیت توجیه کرده است  که جامعه اعتقادات اسلامی اتریش یک گروهی است که دارای سلسله مراتب نمی باشد بلکه می توان از آن به عنوان یک گروه ناهمگن نامبرد. بدین خاطر ما بایستی مدت زمان بیشتری را صرف این پژوهش کنیم.  در این زمینه یک رویکرد بی طرفانه مهم است و ما نباید آن را با یک گفتمان سیاسی گره بزنیم.

ولفگانگ هتمانس دورفر ، مدیر ایالتی از حزب مردم در این ایالت می گوید ما کاتالوگی آماده کردیم که امیدواریم در این همه پرسی از آن استفاده شود و ما باید اطمینان حاصل کنیم که این پروژه با این همه بودجه  همچنین به موضوعات جوامع موازی و اسلام سیاسی می پردازد.

در کامنتهای این مقاله که تحت عنوان پرسش و پاسخ درج می شود پیامهای زیاد این چنینی دیده می شود :

 با چاپ این خبر در روزنامه ها مردم از دولت اتریش انتقاد کرده ند که چرا از مالیاتهای مردم بایستی هشتاد هزار یورو اختصاص به چنین موضوعاتی داده شود. آنها می گویند  اتریش به چه علت مدرسه قرآنی می خواهد؟ آنها باید از همان کشوری که آمده اند به همان کشور خودشان برگردند قران متعلق به اتریش نیست. آیا سیاستمداران اتفاقات اخیر در فرانسه را نمی بینند. سیاستمداران ملزم به انجام اقدامات درست هستند تا نگذاریم فرهنگ و سطح زندگی ما توسط اقلیتی خشن و طرفداران آن از بین برود.

منابع:

https://science.apa.at/rubrik/bildung/Zweijaehrige_Studie_ueber_Koranschulen_in_Oberoesterreich_startet/SCI_۲۰۲۰۱۰۲۰_SCI۸۵۷۰۵۶۹۷۴

https://www.derstandard.at/story/۲۰۰۰۱۲۱۰۴۸۱۴۷/zweijaehrige-studie-ueber-koranschulen-in-oberoesterreich-startet

کد خبر 3639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =