پس از حمله تروریستی هفته گذشته در مرکز شهر وین که به کشته شدن ۴ نفرو مجروح شدن ۲۷ نفر  منجر شد، پلیس را بر آن داشت که با توجه به اطلاعات تازه بدست آمده و اطلاعات قبلی به مراکزی در سراسر اتریش حمله کند.

پس از حمله تروریستی هفته گذشته در مرکز شهر وین که به کشته شدن ۴ نفرو مجروح شدن ۲۷ نفر  منجر شد، پلیس را بر آن داشت که با توجه به اطلاعات تازه بدست آمده و اطلاعات قبلی به مراکزی در سراسر اتریش حمله کند.این عملیات در چهار استان توسط ۹۳۰ پلیس در بامداد روز دوشنبه گذشته به ۶۰ خانه ، مسجد و انجمن های مسلمانان یورش برده و ۳۰ نفر را دستگیر کند. دراین مکانها موبایل ها و کامپیوتر ها و پولهای نقد موجود توسط پلیس جمع آوری شد. همچنین حسابهای مربوطه به افراد و مراکز را مسدود نمود و مجموع موجودی حسابها را که به ۲۵ میلیون یورو  می رسید  را بلوکه کرد. این مراکز و افراد متهم هستند که به گروه اخوان المسلمین تعلق دارند و یا از هواداران آن می باشند  و همچنین  به گروه حماس کمک مالی می کنند. از دیگر پیامدها اینکه وزارت کشور اتریش در پی افشای خبری از طرف کشور اسلواکی که در ماه ژوییه به اطلاع دولت اتریش رسانده  بود ، فردی با تابعیت اتریشی در صدد خرید اسلحه از آن کشور است و آنها از فروش اسلحه به فرد مذکور خودداری کرده بودند و جدی نگرفتن این گزارش که  در ترور به واقعیت پیوست، باعث شد که  این وزارتخانه رئیس بخش ترور منطقه ای خود را از کار برکنار کند.

از دیگر اقدامات دولت اتریش یورش پلیس به دو مسجد در وین و بستن آنها بود.  بنا بر گزارش خانم سوزانه راب وزیرادغام فرهنگی و همزیستی تروریست مقتول به دو مسجد  در وین  به نامهای مسجد توحید در منطقه ۱۲ و دیگری به نام مسجد ملت ابراهیم در منطقه ۱۶ رفت آمد می کرده است. از مسجد ملت ابراهیم هم قبلا فردی به نام محمد م.  که از اعضای داعش بوده به ۹ سال زندان محکوم شده است.

از دیگر پیامدهای این موضوع ، روز ۲۱ آبان نیز سیاستمدار عراقی تبار حزب سوسیال دمکرات آقای عمر الراوی از سوی حزب راستگرای آزادی با انتشار تصاویری از سخنرانی او در انجمن لیگا کولتور Liga Kultur   که به اخوان المسلمین نزدیک است، از سوی این حزب به افراط گرایی مذهبی متهم شد. آقای الراوی که متولد بصره است، در سال ۱۳۸۰ انجمن ابتکارات مسلمانان اتریشی Initiative muslimischer ÖsterreicherInnen را بنیان نهاد که تشکیلاتی نزدیک به اخوان المسلمین محسوب می شود.

منابع:

https://www.oe۲۴.at/oesterreich/politik/schliessung-von-radikalen-moscheen-angeordnet/۴۵۳۱۴۶۰۷۳?_gb_c=۱BBFB۰E۶FDD۹۴۳۵۷A۷AC۳۸CD۷۱۰F۸EAD&gb_clk=۹-۲۰۲۰۱۱۰۶۱۳۲۰۲۶-۱۸۶۷۸۶۴۲-۰-      ۳۸۳۱۴

https://ligakultur.at/

کد خبر 3655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =