۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

افگانی دونمز یک سیاستمدار اتریشی از حزب مردم اتریش است

افگانی دونمز -  سیاستمدار

افگانی دونمز یک سیاستمدار اتریشی از حزب مردم اتریش است که در سال ۱۹۷۶ در متولد شده است.

او به همراه خانواده اش در همان سال از ترکیه به اتریش عزیمت کرد و پس از گذراندن دوره­ ی تحصیلات مقدماتی در وین، دوره ­ی دبیرستان را در مدرسه­ ی صنعتی گموندن[1] در اتریش علیا گذراند.

وی پس از مدرسه به عنوان تکنسین تأسیسات لوله های آب و گاز شروع به کار کرد و مدتی نیز به عنوان لوله کش و پس از آن به عنوان سرایدار فعالیت می کرد.

پس از آن در سال های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ در دانشگاه لینز به تحصیل در رشته ی مددکاری اجتماعی پرداخت و پس از آن به طور خصوصی به عنوان مددکار اجتماعی برای مدارس معلولین و عقب ماندگان ذهنی فعالیت می کرد.

دونمز در سال­ های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ به تحصیل در رشته­ ی مدیریت بحران و علوم تطبیقی پرداخت و سرانجام در سال ۲۰۱۰ از همان دانشگاه فارغ التحصیل گردید. او از سال ۲۰۰۶ به طور مستقیم به عنوان مدد کار اجتماعی با دانش آموزان مهاجر و پس از آن به عنوان مشاور و مددکار امور پناهجویان با صندوق ادغام اتریش  همکاری نمود.

او همچنین از سال ۲۰۰۶ تاکنون به عنوان مربی علمی در دانشکده­ ی کار و مددکاری اجتماعی مشغول به کار می باشد و در کنار فعالیت های علمی خود، همچنین به عنوان مشاور اقتصادی برای شرکت ها فعالیت می کند.

دونمز از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را نیز در عرصه­ ی سیاست با همکاری با حزب سبزها آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ به عنوان ریاست بخش میان فرهنگی حزب سبزها در لینز برگزیده شد و به طور رسمی وارد بخش ریاستی حزب سبزها در اتریش شد.

وی یکی از منتقدان رسمی سیاست اردوغان به حساب می آید و در تریبون های گوناگون سعی کرده است تا از وی و دیپلماسی اردوغان در برخورد با جهان غرب انتقاد کند.

افگانی دونمز یکی از فعالان جدی حقوق پناهجویان به شمار می آید. او هم در زمان عضویت در حزب سبز ها و هم در زمان عضویت در حزب مردمی در همکاری با سباستیان کورتز، حمایت رسمی خود را از پناهجویان نشان داده است و معتقد است که پناهجویان سبب رشد کشور می شوند و باید به آن ها به عنوان سرمایه های خداوندی نگاه کرد.

 او در نوامبر ۲۰۱۷ در یک سخنرانی پارلمان اروپا و همچنین پس از آن در برلین از آغاز به کار انجمن تحت فرمان خود با عنوان پایانی برای تندروی  خبر داد که در این انجمن با امام یکی از مساجد اصلی برلین خانم سیران آتش[2] همکاری دارد.

آنان در این انجمن که دفتری به تازگی در منطقه ۱۲ وین هم تأسیس کرده است، سعی بر تغییر تصورات عموم در مورد اتباع خارجه به ویژه از جهان اسلام دارند و امیدوار هستند تا بتوانند با استفاده از قوانین موجود و دستورالعمل های پارلمان اروپا مبنی بر پرهیز از خشونت و تبعیض، شرایط مناسب تری را برای مسلمانان در اروپا فراهم سازند.

آقای دونمز همچنین در این انجمن لیستی از افراد، سازمان ها و گروهک هایی که رفتارهای تبعیض آمیز با مسلمانان دارند و یا خشونتی بر آنان روا داشته اند تهیه کرده اند که از تمامی مسلمانان می خواهند تا با شرکت­ های زیر مجموعه این افراد و انجمن ها و سازمان ها هیچگونه مراوده­ ی مالی نداشته باشند.

وی از جولای سال ۲۰۱۷ فعالیت رسمی خود را در پارلمان اتریش با عنوان کارشناس امور مهاجرین و پناهجویان آغاز کرد و در لیست افراد بسیار نزدیک به آقای کورتز صدراعظم اتریش قرار دارد.

وی تا پایان ماه آگوست از پیوستن رسمی به حزب مردمی خودداری می کرد، با این حال از پایان ماه اکتبر سال گذشته میلادی عضویت حزب را پذیرفت و پس از سالها فعالیت و همکاری با حزب سبزها به حزب مردمی اتریش پیوست.

او همچنین در مصاحبه ای با شبکه ی سراسری اتریش در بحث در مورد مسائل روز خاورمیانه به حضور زنان اشاره می­ کند و حق انتخاب حجاب را برای زنان ایرانی از حقوق اولیه ی آنان می داند و همچنین در صفحه ­ی توئیتر خود چند پست از دختران خیابان انقلاب نیز منتشر کرده است.

وی متأهل است و هم اکنون در وین زندگی می کند.

 

[1] Gmunden

[2] Cyran Ates

کد خبر 5474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =