مقامات مذهبی در اتریش، با آخرین اعلامیه­ ی واتیکان موافق نیستند. ماه گذشته واتیکان اعلام کرد که کشیش ­ها نمی­توانند برای زوج های همجنس گرا طلب مغفرت کنند. اکنون کشیشان کاتولیک اتریشی، برای تأکید بر اختلاف نظرشان با واتیکان، پرچم ­های رنگین کمان را از برج ­های کلیساها به اهتزاز درآورده ­اند.

کلیساهای کاتولیک اتریش، پرچم های رنگین کمان را برافراشته می­ کنند.

برافراشتن پرچم رنگین کمان؛ پیام واضحی از کلیساهای کاتولیک اتریش، برای ابراز همبستگی خود با زوج های همجنس گرا بود. این تصمیمی بود که صدها کشیش در اتریش به صورت مشترک گرفتند. آنها با هم و در حرکتی ابتکاری، جنبشی برای اصلاح کلیسا را ​​تشکیل داده­ اند.

کشیش اریش بالداوف[۱] گفت: "ما با این دیدگاه منسوخ که واتیکان نسبت به قضیه­ ی همجنس گرایی دارد، موافق نیستیم." اسقف اعظم  و کاردینال وین، کریستوف شوونبورن[۲] نیز اظهار داشت که از رفتار واتیکان راضی نیست. تونی فابر[۳] کشیش کلیسای جامع سنت استفان در وین نیز در گفت­ وگو با هفته نامه ­ی پروفیل[۴]، با خشونت بیشتری نسبت به همکارانش به واتیکان حمله کرد و گفت: "اگر من وظیفه داشتم با منتشر کردن دو صفحه متن، بیشترین آسیب ممکن را به کلیسا برسانم، دقیقاً همان نام ه­ای را می ­نوشتم که جامعه­ ی آموزه ­های ایمانی در واتیکان نوشته و منتشر کرده است."

افکارسنجی­ های اخیر نشان می ­دهد که مردم اتریش به شدت از آزادی ­های فردی و ازدواج همجنس گرایان حمایت می­ کنند. یک نظرسنجی جدید نشان داد که در مجموع ۶۴٪ مردم اتریش مخالف تصمیم واتیکان هستند.

ملاحظات:

۱- ازدواج همجنسگرایان از سال ۲۰۱۹ در اتریش قانونی شده است.

۲- در سال ۱۹۷۸ گیلبرت بیکر[۵] هنرمندی اهل سان‌فرانسیسکو این پرچم را برای جشن آزادی همجنسگرایان طراحی کرد و در ۲۵ ژوئن همان سال در روز آزادی همجنس گرایان این پرچم بالا برده شد. در بالای پرچم رنگ قرمز برای مردان و در پایین آن رنگ بنفش برای زنان است به این معنی که همجنس گرایان مرد و همجنس گرایان زن در تمام دنیا حضور دارند.

لینک خبر:

https://www.out.tv/de_AT/news/oesterreich-katholische-kirchen-hissen-in-solidaritaet-mit-gleichgeschlechtlichen-paaren-regenbogenfahnen/?acceptCookies=۶۰۷۰۲۰cba۹e۹b

 

[۱] Erich Baldauf

[۲] Christoph Schönborn

[۳] Toni Faber

[۴] Profil

[۵] Gilbert Baker

کد خبر 5516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =