ریاست وقت مرکز اسلامی وین، ابراهیم اولگون نظریه­ ی فرگشت را دروغ و باطل می داند، و علم امروز را به خصوص در زمینه­ ی زیست شناسی ابزار دست قدرت­ ها می داند.

مخالفت سر سخت مسلمانان اتریش با نظریه فرگشت

اظهارات مرکز اسلامی وین و چند مرکز اسلامی دیگر در اتریش، به ویژه معلمان مدارس اسلامی وین در مورد نظریه فرگشت داروین، بحث­ های مختلفی را در مطبوعات و شبکه­ های اجتماعی با خود به همراه داشته است.

ریاست مرکز اسلامی وین، ابراهیم اولگون[۱] نظریه­ ی فرگشت را دروغ و باطل می داند، و علم امروز را به خصوص در زمینه­ ی زیست شناسی ابزار دست قدرت­ ها می داند.

مخالفت سر سخت مسلمانان اتریش با نظریه فرگشت

آقای الگون در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در مورد تصمیم دولت اردوغان برای برچیدن سرفصل های درسی نظریه ­ی فرگشت یا تکامل، از مدارس ترکیه و سوزاندن کتاب­ های چاپ شده در این حوزه، اظهار بی اطلاعی کرد.

در گذشته، گروه های تندرو در ترکیه با مخالفت نسبت به تئوری فرگشت داروین و با شیطانی خواندن آن، خواستار حذف سریع آن از دروس شدند.

 از سوی دیگر؛ با مقایسه ­ی اظهار نظرهای متفاوت مرکز اسلامی وین در مواجهه با ترک های مهاجر و  ترک­ های آلمانی زبان، سیاست دوپهلوی مرکز اسلامی وین در برابر این دوگروه قابل مشاهده می باشد.

سخنگوی مرکز اسلامی وین آقای کرچیل[۲] در این باب گفت:

"اسلام با علم روز نه تنها در تقابل نیست، بلکه در تبادل است و اختلافات موجود میان این دو، تنها در روش تبیین و درک مطالب می باشد که باید با دقت بیشتری صورت پذیرد".

با این حال آقای الگون موضع خود را کمی واضح تر مشخص می­ کند و نظریه­ ی فرگشت را دروغی بزرگ می­ داند که پایگاه شیطان را در جامعه استحکام می­ بخشد. از این رو، وی با طرح جدید دولت اردوغان مبنی بر حذف نظریه­ی داروین از سیستم آموزشی و مدارس، موافق است و از آن به عنوان یکی از بهترین تصمیم های این دولت یاد می کند.

 

[۱] Ibrahim Ölgun

[۲] Cerciel

کد خبر 5532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =