در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع  کرونا ، ۳۹،۴۷۸ ازدواج ثبت شده است که ۶۵۵۶ نفر یا ۱۴.۲ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است.

کاهش ازدواج ها و طلاق ها در سال 2020 در اتریش

آقای توبیاس توماس، مدیر کل آمار اتریش طی گفتگویی با روزنامه کرونه اتریش اظهار داشت که  در سال ۲۰۲۰ بخاطر ویروس  کرونا ، ۳۹،۴۷۸ ازدواج ثبت شده است که ۶۵۵۶ نفر یا ۱۴.۲ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است. در همان دوره ، ۱۲۵۳ نفر ازدواج سفید ثبت شده که یازده نفریا ۱.۳ درصد کمتر از سال قبل است. در همین سال   ۱۴۸۲۱ نفر از طریق قانونی طلاق گرفته اند که این کاهش ۹.۲ درصدی را نشان می دهد و در این میان  ۱۰۴ زوجی که ازدواج سفید هم داشتند  از هم جدا شدند که این برابر با   منهای ۱۴ درصد می باشد.

کاهش ازدواج ها و طلاق ها در سال 2020 در اتریش

امکان ازدواج همجنسگرایان که از اول ژانویه ۲۰۱۹ وجود دارد نشانگر آن است که در سال گذشته ۶۱۱ زوج از این قانون استفاده کرده اندو ۸۳ زوج همجنسگرا یک ازدواج  سفید را  ثبت کردند. همچنین ۲۷  زوج زن و  ۲۲ زوج مرد همجنسگرا که به صورت سفید ازدواج کرده بودند  ازدواج خود را قانونی کردند.

در تمام ایالت های فدرال، ازدواج های قابل توجهی کمتر از سال قبل در سال ۲۰۲۰ انجام شده است. شدیدترین کاهش در وین (منفی ۲۳.۶ درصد) و پس از آن سالزبورگ (منفی ۱۵.۶ درصد) ، فورارلبرگ و بورگن لند (هر یک منفی ۱۴.۰ درصد) ، اتریش سفلی (منفی ۱۲.۱ درصد) و اشتایر مارک (منفی ۱۱.۳ درصد) ، تیرول ( منفی ۱۰.۷ درصد) ، و همچنین اشتایر مارک (منفی ۱۰.۴ درصد) و اتریش علیا (منفی ۹.۹ درصد).

بر اساس این گزارش تراز تولد سال ۲۰۲۰ منفی است ، طبق نتایج اولیه آماری اتریش ، تعداد نوزادان تازه متولد شده در اتریش در سال ۲۰۲۰ برابر با ۸۳،۴۹۳ نفر بوده است (۷/۱ درصد کمتردر مقایسه با سال ۲۰۱۹). در همین مدت ۹۰۵۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند که ۸.۶ درصد بیشتر از سال قبل است.

https://www.krone.at/۲۳۴۵۹۳۹

کد خبر 5918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =