دولت رسماً برای کمک به مقابله با چالش های اقتصادی بیماری همه گیر بیماری کرونا از صندوق بین المللی پول (IMF) وام ۵۷۱ میلیون دلاری (حدود ۱.۳ تریلیون شیلینگ) وام درخواست کرده است.

تانزانیا برای مقابله با اثرات  بیماری کرونا   درخواست  1.3 تریلیون شیلینگ وام می کند

دولت رسماً برای کمک به مقابله با چالش های اقتصادی بیماری همه گیر  بیماری کرونا   از صندوق بین المللی پول (IMF) وام ۵۷۱ میلیون دلاری (حدود ۱.۳ تریلیون شیلینگ) وام درخواست کرده است.

وزیر دارایی مویگولو نچمبا ( Mwigulu Nchemba)  ضمن تأیید این پرونده، پس از جلسه صبح دیروز مجلس در دودوما گفت: "ما برنامه را در زمان مشخص شده ارسال کرده ایم. اما من اطلاعات دقیق را در آینده نزدیک ارائه خواهم کرد."

سه شنبه ، ۱۵ ژوئن آخرین مهلتی بود که می توانستیم برای دریافت وام اقدام کنیم.

دکتر نچمبا با تقدیم بودجه ۳۶.۳ تریلیون شیلینگی دولت برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲، به مجلس در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱، به مجلس گفت که وجوه درخواستی یک وام با بهره کم است که هدف آن مقابله با تأثیرات اجتماعی و اقتصادی بیماری همه گیر  بیماری کرونا است.

رویترز به نقل از مقامات صندوق بین المللی پول در دارالسلام و واشنگتن در مورد وجود گفتگوها با دولت را تأیید کرده است. با این حال، خاطر نشان می کنند که تانزانیا باید اطلاعات مربوط به  بیماری کرونا را ارائه دهد.

جنز رینکه (Jens Reinke)، نماینده مقیم صندوق بین المللی پول، به رویترز گفت: "هنگام درخواست تأمین مالی اضطراری مربوط به همه گیری ، شواهد مربوط به همه گیری را باید برای اثبات ادعا در دسترس داشته باشید."

دولت از ماه مه سال گذشته اطلاعاتی در مورد عفونت ویروس کرونا منتشر نکرده است.

دولت جان مگوفولی، رئیس جمهور سابق، وجود  بیماری کرونا را در این کشور انکار می کرد.

دولت ششم به رهبری خانم سامیا صولوهو حسن (Samia Suluhu Hassan) با گرفتن وام با بهره کم برای مقابله با تأثیرات سوء اجتماعی و اقتصادی  بیماری کرونا، نشان داد که یک تغییر کامل در اداره کشور در مورد بیماری کرونا در حال انجام است.

با وجود همه گیری  بیماری کرونا، اقتصاد تانزانیا در سال گذشته با نرخ ۴.۸ درصد رشد کرد. اما این نرخ از نرخ رشد پیش بینی شده دولت ۵.۵ درصد کمتر بود.

دکتر نچمبا هفته گذشته به پارلمان گفت که پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۱ اقتصاد ۵.۶ درصد گسترش یابد.

منبع:

روزنامه شهروند تانزانیا

کد خبر 6195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =