به گزارش اخبار منتشر شده در رسانه ­های اتریش؛ دادگاه منطقه­ ای وین در هفتم ژوئیه (چهارشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰) صحنه دادرسی علیه چند متهم به عضویت در «دولت اسلامی» یا داعش خواهد بود.

تروریست داعش که متهم است حداقل هفت شیعه را در شمال حلب سر بریده است؛ برگزار خواهد شد.  

این دادگاه قرار است تحت تدابیر شدید امنیتی به اتهامات علیه هفت متهم که گفته می شود برای شبهه نظامیان تروریست اسلام گرای تندروی داعش جنگیده اند، رسیدگی نماید. پیش بینی می شود که روند دادرسی برای این پرونده حداقل هشت روز طول بکشد. اینکه آیا متهم اصلی پرونده یعنی  آقای  تورپال[۱] در دادگاه شرکت خواهد کرد یا نه، هنوز مشخص نیست.

طبق قانون، وی می بایست در اوایل ماه مه گذشته، پس از پایان دوره ­ی بازداشت موقت دو ساله آزاد می شد. وکیل مدافع وی، آقای فلوریان کراینر[۲] روز سه شنبه اطمینان داد که این مرد ۳۲ ساله برای محاکمه در دادگاه حاضر خواهد شد.

کراینر در مصاحبه با خبرگزاری اتریش[۳] گفت: "ما در حال آماده سازی پرونده برای دادرسی هستیم. آزادی موقت او این فرصت را می دهد تا بتواند مدارک دال بر برائت را جمع آوری کند."

گفته می شود که  این فرد اصالتاً چچنی، در اواخر ماه اوت سال ۲۰۱۳ با همسر و دخترش از طریق ترکیه به سوریه سفر کرده و به داعش پیوسته و در جریان جنگ این گروه بر علیه بشار اسد، با نام «ابو عایشه» جنگیده است. او ابتدا برای مدت کوتاهی در گروه شبهه نظامی، و سپس تا آوریل ۲۰۱۵ در یک گروه دیگر متشکل از مبارزان چچنی به عنوان رهبرآنها فعالیت داشته است.

در کیفرخواست طولانی و ۲۰۱ صفحه ای که از سوی دادستانی شهر گراتس ارائه شده، عنوان شده است که بر حسب تحقیقات انجام شده اعضای این گروه  به عنوان سربازانی بی رحم معروف بودند.

گفته می شود تورپال در یک مورد؛ دستور شلیک به ساکنان یک ساختمان بلند مرتبه را داده است. وی همچنین سه زن اسیر شده را به عنوان برده در شهر رایتان[۴] در سوریه فروخته است.

بر اساس کیفرخواست، ادعا شده که در این شهر دست کم هفت نفر شیعه مذهب در شمال حلب با چاقو سر بریده شدند که وی در آنها  متهم است. همچنین، گفته می شود که متهم در شهر حیان[۵] هم  در قتل های مشابهی که در یک ملک مسکونی اتفاق افتاده،  شرکت داشته است.

منبع:

https://www.vienna.at/landesgericht-wien-prozess-zu-is-terror-steht-an/۷۰۰۷۳۷۰

 

[۱] Turpal  

[۲] Florian Kreiner

[۳] APA  

[۴] Ratyan  

[۵] Hayyan  

کد خبر 6720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =