خانم گورونگا می گوید، "آروماتراپی یکی از بزرگترین روشهای درمانی در جهان است و در حال حاضر در مدیریت درد مزمن، افسردگی، اضطراب و بی خوابی و همچنین برخی از اختلالات مربوط به استرس و شناختی استفاده می شود."

جلوگیری از آسیب های روانی با آروماتراپی

آیا می دانید بیش از ۲۶۴ میلیون نفر در جهان از افسردگی رنج می برند که منجر به خودکشی یا اقدام به خودکشی برخی از آنها می شود؟ همچنین، آیا می دانید عوامل مختلفی که معمولاً برای این شرایط روانی ذکر می شوند،  به طور کلی شامل عدم امنیت شخصی، خشونت مبتنی بر جنسیت  و مسائل خانوادگی میشود.

در همین راستا بود که یک کارآفرین جوان تانزانیایی، آناستازیا گورونگا، دست به کار با محصولات آروماتراپی شد که به مردم کمک می کند تا از استرس رهایی یابند که بیشتر اوقات منجر به افسردگی و مرگ احتمالی ناشی از آن می شود.

آروماتراپی (Aromatherapy) یک سیستم درمان جامع است که از عصاره های گیاهی طبیعی برای تقویت سلامتی و آرامش انسان استفاده می کند.

خانم Goronga در اوایل زندگی و در طول دوران تحصیل، آرزو داشت که در یک سازمان بین المللی استخدام شود و حقوق نسبتاً زیادی دریافت کند. اما ، واضح است که این رویا هرگز به واقعیت تبدیل نشد.

خانم گورونگا پس از فارغ التحصیلی از نقشه برداری در دارالسلام در سال ۲۰۱۸، با یک قرارداد یک ساله در یک شرکت خصوصی استخدام شد.

این مسئله باعث تمایل شدید خانم گورونگا برای یادگیری آنلاین رایحه درمانی شد. به موقع، او به گزارشی از سازمان بهداشت (WHO) در مورد تأثیر کلی که افسردگی می تواند منجر به برخی از ناتوانی های جسمی و ذهنی شود، رسید ، اما می توان آن را کنترل و حتی غلبه کرد.

اگرچه او چیزهای زیادی در مورد رایحه درمانی به صورت آنلاین آموخت، اما وی همچنین از کتاب ها و مشاوره ها - و از سازمان توسعه صنایع کوچک (Sido) - در مورد آروماتراپی دانش در این زمینه به دست آورد، بنابراین دانش مفیدی در مورد مخلوط کردن روغن های طبیعی دارد.

خانم گورونگا می گوید، رایحه درمانی "یکی از بزرگترین روشهای درمانی در جهان است و در حال حاضر در مدیریت درد مزمن، افسردگی، اضطراب و بی خوابی و همچنین برخی از اختلالات مربوط به استرس و شناختی استفاده می شود."

اما، بزرگترین چالش ما در تانزانیا این است که این مفهوم هنوز جدید است. خیلی از افراد چیز زیادی در مورد آن نمی دانند. مزایای آن؛ اهمیت آن در زندگی روزمره - و بنابراین، بازار آن هنوز اندک است، او می گوید.

"من می خواهم افرادی که با سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند آزاد باشند در مورد مشکلات خود صحبت کنند و بدون احساس گناه و شرمساری در مورد آن کمک کنند. من جدا از تهیه محصولات با رایحه درمانی با بالاترین کیفیت در تانزانیا، می خواهم که جامعه با آگاهی، پذیرش و حمایت از افراد دارای مشکلات بهداشت روانی بیشتر باشد. "

خانم گورونگا تجارت آروماتراپی را در سال ۲۰۲۰ با سرمایه اولیه فقط ۱ میلیون شلینگ آغاز کرد که از حقوق خود پس انداز کرده بود.

وی در حال حاضر برای تولید مواد مورد استفاده در رایحه درمانی، روغنهای اساسی آلی را از آفریقای جنوبی و سایر مواد را از کنیا وارد می کند.

وی گفت: "من امیدوارم که از سه سال دیگر تولید روغن های اساسی را در اینجا آغاز کنیم."

"بازار من در حال رشد است. من بیشتر به مشتریان آنلاین می فروشم که از طریق اینستاگرام با محصول من آشنا می شوند. سایر مشتریان مشتریانی هستند که توسط مشتریان سابق من در مورد من مطلع شده اند. من به طور منظم از کسانی که قبلاً از محصولات من استفاده کرده اند بازخورد می گیرم و این به من قدرت ادامه کار می دهم.

خانم گورونگا با اشاره به اینکه "در حال حاضر چهار نفر تحت همکاری Sido-Kilimanjaro با هم کار می کنند" می گوید که این طرح "استخدام ۱۵ نفر پس از یک سال از هم اکنون - و ۱۰۰ نفر پس از سه سال است." برخی از اینها کشاورزی و مراقبت از گیاهان در مزرعه خواهد بود و برخی دیگر در استخراج روغنهای اساسی مورد استفاده در تولید محصول نهایی مورد استفاده مشتریان قرار خواهند گرفت.

منبع : https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/news/business/aromatherapy-what-it-is-how-it-works-on-depression-۳۴۸۲۹۱۰

کد خبر 7332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =