ساسان مؤیدی، عکاس ایرانی، برنده­ ی جایزه­ ی اصلی «جشنواره ­ی جهانی عکس صلح»  سال ۲۰۲۰ شد و عکس وی به عنوان عکس سال این جشنواره انتخاب شد.

خبرگزاری آ.پ.آ - چهارشنبه ۲۱ جولای ۲۰۲۱- ۳۰ تیر ۱۴۰۰

ساسان مؤیدی برنده ­ی اصلی جایزه­ ی «جشنواره جهانی عکس صلح»

ساسان مؤیدی، عکاس ایرانی، برنده­ ی جایزه­ ی اصلی «جشنواره ­ی جهانی عکس صلح»  سال ۲۰۲۰ شد و عکس وی به عنوان عکس سال این جشنواره انتخاب شد. مراسم اعلام و اعطای جوایز برندگان این جشنواره که به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود، روز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ در شهر بادن اتریش و با حضور شخصیت­ های برجسته ­ی فرهنگی- هنری و سیاسی این کشور از جمله رئیس پارلمان اتریش و آقای دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه ­ی جهانی غذای سازمان ملل متحد و برنده ­ی جایزه ­ی صلح نوبل سال ۲۰۲۰ برگزار گردید. آقای مؤیدی با مجموعه­ ی عکس «قصه عشق» در این جشنواره شرکت کرده بود که مجموعه عکس­هایی از زندگی آقای «صلاح سعیدپور» و همسرش «سروه امینی» است. صلاح سعیدپور در سال ۱۳۸۰ در ۱۵ سالگی دو دست و دو چشم خود را بر اثر انفجار مین از دست داد که بعداً با کمک همسرش بر مشکلات زندگی غلبه کرده و در رشته­ ی شنای معلولین، مدال­ ها و افتخارات متعددی در سطح ملی و جهانی کسب نمود.

ملاحظات:

۱- هر سال به پنج عکس برتر این جشنواره، مدال صلح آلفرد فرید اعطا می­ شود و از بین آنها یک عکس به عنوان تصویر صلح سال انتخاب می ­شود.

۲- این جایزه با الهام از شخصیت آلفرد هرمان[۱] برنده ­ی صلح نوبل اتریشی در سال ۱۹۱۱، همه ساله به عکاسانی که رویکردی صلح طلبانه و ضد جنگ داشته باشند، تعلق می­ گیرد.

۳- به تصویر صلح برگزیده ­ی سال، جایزه ای نقدی به ارزش ۱۰ هزار یورو  پرداخت می­ شود.

۴- این عکس­ ها در مجموعه­ ی «هنر جاوید» پارلمان اتریش نگهداری خواهد شد.

منبع:

https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_۲۰۲۱۰۷۲۱_OTS۰۱۰۱/sasan-moayyedi-wurde-beim-global-peace-photo-award-۲۰۲۰-fuer-das-friedensbild-des-jahres-ausgezeichnet

 

[۱] Alfred Hermann

کد خبر 7749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =