۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

با قتل یک دختر جوان باردار ۱۷ ساله در گراتس، دوباره بحث خشونت علیه زنان به صدر اخبار اتریش آمده است

روزنامه استاندارد - چهارشنبه؛ ۲۱ جولای ۲۰۲۱

خشونت علیه زنان در اتریش

با قتل یک دختر جوان باردار ۱۷ ساله در گراتس، دوباره بحث خشونت علیه زنان به صدر اخبار اتریش آمده است و هشتگ زن کشی[۱] در شبکه­ های اجتماعی اتریش برای مدتی در صدر مطالب جستجو شده قرار گرفت.

به گزارش روزنامه­ ی استاندارد[۲]، روز سه شنبه بیستم جولای به پلیس اطلاع داده شده بود که زن جوان سر کار نیامده است و تلفن او هم در دسترس نیست. هنگامی که آتش نشانان از طریق پنجره وارد آپارتمانی در منطقه­ ی گیدورف شهر گراتس می­ شوند؛ زن باردار ۱۷ ساله­ای را مرده روی تخت پیدا کردند. روی گردن مقتول جراحاتی وجود داشت که نمی ­توانست خود زنی باشد. در این رابطه یک مظنون ۱۹ ساله که گفته می­ شود پدر کودک متولد نشده است، عصر همان روز سه شنبه دستگیر شد.

این قتل، هفدهمین زن کشی در سال جاری میلادی در اتریش است.

اصطلاح «زن کشی» به طور فزاینده­ای در مطبوعات و رسانه­های اجتماعی اتریش مورد توجه قرار گرفته است. منظور از این اصطلاح این است که در بسیاری از موارد زنان به دلایل خاص جنسیتی کشته می­ شوند. برای مثال اخیراً، مرگ یک نوجوان ۱۳ ساله که به او مواد روانگردان خورانیده و سپس مورد تجاوز قرار گرفته بود، سر و صدای زیادی به پا کرد. در این پرونده چند شهروند افغانستان متهم هستند که سه نفر از آنها باید پیش از وقوع این جرم از اتریش اخراج می­شدند.

بررسی «زن کشی» در بازه زمانی اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ نشان می­ دهدکه ۸۲.۵ درصد از زنان توسط یک شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده ­ی خود به قتل رسیده ­اند. در همین بازه زمانی احتمال اینکه یک مرد توسط اعضای خانواده یا شریک زندگی خود کشته شود، ۴۲.۹ درصد بود. رزا لوگر[۳] از مرکز مبارزه با خشونت خانوادگی می­گوید: "این یک پدیده­ ی خاص جنسیتی است و خطرناک­ترین زمان برای زنان دوره ­ی بعد از جدایی از شریک زندگیشان است." چند هفته پیش، راینهارد هالر[۴]، متخصص روانپزشکی پزشکی قانونی در اتریش گفت: "یک ویژگی خاص جنسیتی در فرد بزهکار مذکر این است که می­ تواند پریشان حال بودن خود را مخفی نگه دارد.  علاوه بر این، بسیاری از مردان نمی ­توانند با تنش­ ها و شرایط سخت کنار بیایند و مقابله کنند. به ویژه با ترس از محرومیت از عشق نمی ­توانند کنار بیایند."

در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، کارل نهامر[۵]  وزیر کشور خواستار تماس با پلیس در صورت وقوع خشونت­ های خانگی شد.

دولت اخیراً بسته حفاظت از خشونت علیه زنان را تهیه کرده است.

منبع:

https://www.derstandard.at/story/۲۰۰۰۱۲۸۳۴۳۰۷۷/۱۷-jaehrige-schwangere-in-graz-tot-in-wohnung-entdeckt

 

[۱] Femizid  

[۲] Der Standard

[۳] Rosa Logar

[۴] Reinhard Haller

[۵] Karl Nehammer

کد خبر 7751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =