از هر پنج بچه در اتریش، یکی فقیر می ­باشدکه از هر چهار نفر آنها، یکی در شهر وین زندگی می­ کند.

خبرنامه «بتسیرکس تسایتونگ[۱]»- یک جولای ۲۰۲۱- پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰

برنامه­ انجمن فولکس هیلفه[۲] برای ریشه کن کردن فقر کودکان در اتریش

انجمن فولکس هیلفه خواستار یک برنامه­ ی امنیت معشیتی اساسی برای کودکان در اتریش  است. این انجمن که توسط دولت اتریش کمک می ­شود، برای کمک به فقرا و پناهندگان در اتریش تأسیس شده است. در این راستا خبرنامه­ ی « بتسیرکس تسایتونگ »  با خانم تانجا وسلی[۳]  مدیر انجمن و آقای میشاییل هویپل[۴] شهردار قبلی وین و رئیس این انجمن گفت ­وگو کرده است. خانم وسلی می­ گوید از هر پنج بچه در اتریش، یکی فقیر می ­باشدکه از هر چهار نفر آنها، یکی در شهر وین زندگی می­ کند.

برنامه­ انجمن فولکس هیلفه برای ریشه کن کردن فقر کودکان در اتریش


آقای هویپل می ­گوید که  حتی اگر یک کودک هم در معرض خطر فقر داشته باشد، زیاد است. به همین دلیل است که ما خواهان کمک­ های اولیه برای کودکان هستیم. علاوه بر حمایت از کودک و خانواده،  برای هر کودک در معرض فقر بایستی دویست یورو هزینه در خواست کنیم. این بدان معناست که آنها دیگر لازم نیست تصمیم بگیرند که آیا باید یک ساندویچ بخورند یا یک دفتر برای مدرسه بخرند.

انجمن فولکس هیلفه به مدت دو سال با چند خانواده طرحی آزمایشی را اجرا کردند که بر اساس آن طرز کمک به خانواده ها و حمایت مالی از آنها  مورد تحقیق قرار گرفت. نتایج این تحقیق ثابت می­ کند که طرح حمایت از کودکان، موجب بهبود وضعیت خانواده ­ها هم می­ شود؛ و اینگونه نیست که به قول منتقدین این طرح، تنها اتلاف پول باشد.

اگر این کمک انجام شود، والدین وقت بیشتری برای جست­ وجوی کار خواهند داشت، کودکان علائم استرس مداوم مانند سردرد یا معده درد نخواهند داشت و می­ توانند در فعالیت­ های گروهی مشارکت و دوستان خود را هم به این مشارکت ترغیب  کنند.

- کرونا چقدر اوضاع را بدتر کرده است؟

هویپل: کرونا کمک قابل توجهی به آشکار شدن وضعیت فقر در جامعه کرد و وضعیت فقرا را بدتر کرد. امروز حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر داریم که بیکار هستند و یا کار کوتاه مدت دارند. ما هرگز چنین چیزی را در اتریش تجربه نکرده بودیم. در این وضعیت ما کمک کردیم که ۲۰۰۰۰ مستأجر در وین بتوانند اجاره­ هایشان را سر موقع بپردازند، و گرنه الان همه آواره بودند. ما در وین ۲۰۰۰۰ بی سر پناه داریم که باور نکردنی است .

شما چگونه با این انتقاد روبرو هستید که برخی  مردم این افراد را مفت خور می ­پندارند؟

هویپل: فقیر بودن به معنای جذامی یا انگشت نما بودن نیست. ما باید این دید، طرز فکر و پیشداوری را از بین ببریم. آنها خانواده­ های شاغل هستند که گاهی سه شغل دارند. از کسانی که در وین کمک اجتماعی دریافت می­ کنند حدود ۸۰ درصد شاغل هستند. این بدان معناست که آنها شغل یا مستمری دارند، اما حداقل درآمد یعنی ۹۰۰ یورو در ماه را دریافت نمی ­کنند.

- برای ریشه کن کردن فقر کودکان چه کاری لازم است؟

هویپل: ما به تعهد دولت اتریش برای پیشرفت فرزندان خود، بدون توجه به اینکه بچه اهل کجا هست، نیاز داریم. زیرا کودکان آینده ­ی ما هستند. رفع نیازهای اساسی و حداقلی، حق هر کودک است. ما درخواست ۲۰۰ میلیون یورو از سیاستمداران در طول ده سال کرده ­ایم تا بتوانیم به این مشکلات فائق بیاییم. ۱۰۰ میلیون یورو در سه سال اول و سپس بقیه را در سال ­های بعد جذب می­ کنیم. ما صدقه نمی­ خواهیم؛ بلکه این احقاق حق است. تمام کودکان باید از حقوق یکسانی برخوردار باشند. امروز ۲ ژوئیه ۲۰۲۱ ، انجمن فولکس هیلفه در حال برگزاری راهپیمایی علیه فقر کودکان در وین می­ باشد.

لینک خبر:

https://www.meinbezirk.at/wien/c-politik/volkshilfe-fordert-eine-kindergrundsicherung_a۴۷۳۶۰۱۸

 

[۱] Bezirkszeitung

[۲] Volkshilfe

[۳] Tanja Wehsely

[۴] Michael Häupl 

کد خبر 7753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =