زنگبار در چند سال آینده میزبان برج تجاری ۱.۳ میلیارد دلاری است که می تواند چهره مجمع الجزایر نیمه خودمختار اقیانوس هند را تغییر دهد.

زنگبار دومین آسمان خراش بلند آفریقا و بزرگترین هتل در شرق و مرکز آفریقا را می سازد

زنگبار در چند سال آینده میزبان برج تجاری ۱.۳ میلیارد دلاری است که می تواند چهره مجمع الجزایر نیمه خودمختار اقیانوس هند را تغییر دهد.

سرمایه گذاری مشترک گروه AICL تانزانیا و Edinburgh Crowland Management Ltd دیروز قراردادی با معمار xCassia مستقر در نیویورک و دبی امضا کردند که باعث می شود، طرح های معماری را برای بلندترین ساختمان در شرق، مرکز و جنوب آفریقا ارائه دهد.

پس از اتمام، ساختمان ۷۰ طبقه پس از برج نمادین مصر، دومین بلندترین قاره آفریقا خواهد بود که مساحت کل آن ۶۵۰۰۰ متر مربع است و دارای دو طبقه زیرزمینی و ۷۸ طبقه از سطح زمین است.

وزیر دولتی زنگبار در دفتر ریاست جمهوری (اقتصاد و سرمایه گذاری) آقای مودریک رمضان سوراگا در مراسم امضای این قرارداد گفت که این پروژه گامی بزرگ در جهت ایجاد اقتصاد آبی جزایر است.

وی گفت: "اجرای آن از تلاش های دولت در دعوت بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی به جزایر حمایت می کند."

امانوئل اومو، مدیرعامل Crowland Management Ltd، گفت که انتظار می رود این ساختمان که به برج تجاری زنگبار دومینو معروف است، یک ویژگی نمادین باشد که گردشگری و فرهنگ را تسهیل کرده و فرصت های تجاری را ارائه می دهد.

او گفت: "دومینوی زنگبار یک پروژه منحصر به فرد است که به طور فوق العاده ای مناسب فلسفه سرمایه گذاری ما در ارائه سرمایه برتر به سرمایه گذاران ما از طریق طرح های استثنایی و همچنین پروژه های استراتژیک اجتماعی-اقتصادی است که از رفاه، مردم و کره زمین استفاده می کند."

به گفته بنیانگذار و مدیر طراحی xCassia، آقای ژان پل کاسیا، ایده ساخت ساختمان در یک جزیره مصنوعی یک رویای یک دهه ای بود و پس از پیدا شدن یک سایت و سرمایه گذاران به واقعیت تبدیل شد.

"اولین بار در پاریس در سال ۲۰۰۹ پس از آنکه پدرم، دو پسر و من دور هم دومینو بازی کردیم، ترسیم شد، بیش از یک دهه در آرزوی ساخت این پروژه بودم.

وی گفت: "بین نظم ریاضی ذاتی و هندسه های موجود در طبیعت، خطوط و تناسبات خالص آن که رشد، پیشرفت و آزادی را تداعی می کند، همه نمادهایی از یک نماد را داشت که هرکسی می تواند به خاطر بسپارد و روی یک دستمال کاغذی بکشد."

مبلغ مورد سرمایه گذاری در این پروژه تقریباً ۱/۲ تریلیون شیلینگ بیشتر از بودجه کل زنگبار در سال ۲۰۲۱/۲۲ است که در ماه ژوئن تصویب شد.

مجلس نمایندگان زنگبار بودجه سالانه ۱.۸۲۹ تریلیون شیلینگی را تصویب کرد.

بر اساس بیانیه xCassia، برج دومینو زنگبار یک نقطه مهم گردشگری خواهد بود که به بازدیدکنندگان، ساکنان و مشاغل خدمات سرگرمی، فرهنگ و کنفرانس ارائه می دهد.

قبل از اینکه برج نمادین مصر در اوایل امسال بلندترین ساختمان در آفریقا شود، این ساختمان در ساختمان لئوناردو ۲۲۷ متری و ۵۶ طبقه در سندتون، آفریقای جنوبی قرار داشت.

برج دومینو پس از تکمیل در چهار سال، ساختمان لئوناردو را به رتبه سوم می رساند.

از نظر محلی، بلندترین ساختمان کشور در حال حاضر برج بنادر تانزانیا ۱۶۲ متر با ۴۰ طبقه است، در حالی که در شرق آفریقا بلندترین مرکز تجارت جهانی، آسمان خراش ۴۳ طبقه در نایروبی است.

طرح

پیوند با ساختار پل بالا و پایین، در سه سایت اصلی برنامه ریزی شده است - Arrivals Plaza، Zanzibar Domino و Island Resort، هر کدام دارای هویت متمایز، و راهی را برای بازدیدکنندگان در سفری بدون دردسر از ورود به مقصد ارائه می دهد.

اولین قسمت پل به منظور ارتقاء کامل تجربه رسیدن به جزیره از Arrivals Plaza طراحی شده است، پل دومینو زنگبار ستون فقرات توزیع کلیه خدمات حمل و نقل و کلیدی را فراهم می کند.

سپس دومینوی زنگبار که مرکز جزیره بشر خواهد بود در ۱.۵ کیلومتری جاده اصلی ساحلی واقع شده است و شعاع آن بیش از ۲۵۰ متر است که در آن دریایی برای دریافت قایق های تفریحی و کشتی های گردشگری ایجاد شده است.

این برج شامل ۵۶۰ واحد واقع در دو اقامتگاه مارک دار است که به سمت آپارتمان های هتل بالا می رود، یک هتل پنج و شش ستاره با مجموع ۳۶۰ اتاق، در حالی که سایر ویژگی ها مانند استراحتگاه ها و سالن عروسی با هلیکوپتر به صورت خصوصی از طریق پل و یا هوایی قابل دسترسی است.

کد خبر 8319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =