حداقل ۶۰۰۰۰۰ آزمایش کووید-۱۹ تحت پروژه آزمایشگاه‌های سیار فاز یک که توسط جامعه آفریقای شرقی (EAC) هماهنگ شده است، انجام شده است. این موضوع در جلسه شبکه منطقه ای آزمایشگاه های مرجع بهداشت عمومی برای بیماری های واگیر اعلام شد.

عکس موبایل

   

 حداقل ۶۰۰ هزار آزمایش کووید-۱۹ تحت پروژه آزمایشگاه‌های سیار فاز یک که توسط جامعه آفریقای شرقی (EAC) هماهنگ شده است، انجام شده است. این موضوع در جلسه شبکه منطقه ای آزمایشگاه های مرجع بهداشت عمومی برای بیماری های واگیر اعلام شد.

آزمایشگاه‌های سیار نقش مهمی در تلاش‌های کشورها در کاهش همه‌گیری ایفا کرده‌اند.

دیروز EAC در بیانیه ای گفت: «مجموعاً، آزمایشگاه های سیار ملی بیش از ۶۰۰ هزار آزمایش کووید-۱۹ را در سراسر منطقه از اواسط سال گذشته انجام داده اند.

آزمایشگاه‌های سیار زمان جمع‌آوری نمونه را از سه تا پنج روز اولیه به میانگین فعلی هشت ساعت تسریع کرده‌اند.

با این حال، این نشست بر لزوم ادغام این پروژه در آزمایشگاه‌های ملی بهداشت عمومی و وزارتخانه‌های بهداشت موجود در ایالات EAC تأکید کرد.

مرحله دوم برای تقویت ظرفیت های کشورهای شریک EAC برای واکنش به شیوع بیماری های عفونی تنظیم شده است.

اینها شامل مقاومت ضد میکروبی (AMR) است که به عنوان یک تهدید جهانی برای سلامت اعلام شده است و نیاز به اقدامات چند بخشی دارد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) AMR را یکی از ده تهدید بزرگ بهداشت عمومی جهانی که بشریت با آن مواجه است اعلام کرده است.

علت آن سوء استفاده و استفاده بیش از حد از داروهای ضد میکروبی است که منجر به ایجاد پاتوژن های مقاوم به دارو می شود.

دکتر آیزاک کادووا، دستیار کمیسر خدمات بهداشتی در وزارت بهداشت اوگاندا گفت: «این به عنوان یک دستور کار امنیت بهداشت جهانی شناخته شده است.

این پروژه توسط آلمان از طریق بانک توسعه آن، KfW، حمایت مالی می شود و برای تقویت ظرفیت کشورهای شریک در واکنش به شیوع بیماری های کشنده طراحی شده است.

کد خبر 9436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =