دبیر دائمی وزارت معدن، پروفسور سیمون مسنجیلا در بازدید از غرفه ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی گفت که تانزانیا جدا از محصولات معدنی، محصولات گردشگری، کشاورزی و دامداری را نیز تبلیغ می کند.

دبیر دائمی وزارت معدن، پروفسور سیمون مسنجیلا  در بازدید از غرفه ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی گفت که تانزانیا جدا از محصولات معدنی، محصولات گردشگری، کشاورزی و دامداری را نیز تبلیغ می کند.

وی گفت: "همچنین ما آمده ایم تا پروژه های بزرگی را که در تانزانیا اجرا می شوند و همچنین به سرمایه گذاران از شرایط مساعد که دولت در حال اجرا است، اطمینان دهیم."

او همچنین خاطرنشان کرد که دولت تمام زیرساخت های حمایتی را برای اجرای روان پروژه ها ایجاد کرده است.

مدیر بازرگانی خانه معدن ایران، آقای صادق رکنی، علاقه خود را برای سرمایه گذاری در صنعت معدن تانزانیا به دلیل انواع مواد معدنی موجود در این کشور ابراز کرد.

 ما بسیار تحت تأثیر سرمایه گذاری در تانزانیا هستیم، اینجا در ایران حدود ۷۰ نوع ماده معدنی وجود دارد. ما به هیچ وجه نمی‌توانیم با شما رقابت کنیم، زیرا شما دارای مواد معدنی زیادی هستید.»

وی با تشکر از بازدید هیئت تانزانیایی از غرفه آنها، افزود: "ما مشتاقیم رویه های قانونی و سرمایه گذاری را بیاموزیم."

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در اول اکتبر سال جاری افتتاح شد و به مدت شش ماه تا ۳۱ مارس سال آینده ادامه خواهد داشت. این سازمان ۱۹۱ کشور را در سراسر جهان با موضوع "ارتباط ذهن ها، ایجاد آینده" گرد هم آورده است.

تانزانیا موفق شده است یک پاویون به دست آورد و به طور رسمی تحت عنوان "تحرک" شرکت می کند، که این کشور و پروژه های شاخص زیرساختی آن را از طریق موضوع "اتصال، تانزانیا آماده برای برخاستن!" تبلیغ می کند.

برخی از پروژه ها در حال حاضر اجرا شده اند در حالی که برخی دیگر در حال انجام هستند و انتظار می رود سرمایه گذاران بزرگی را نه تنها از امارات متحده عربی بلکه از کشورهای دیگر در سراسر جهان جذب کنند.

این پروژه ها شامل راه آهن استاندارد گیج (SGR)، پروژه برق آبی جولیوس نیره (JNHPP)، پروژه های بهبود بنادر، پروژه گاز طبیعی مایع (LNG) و احیای شرکت محدود ایر تانزانیا (ATCL) است.

پروفسور مسانجیلا را کمیسر کل تانزانیا در غرفه نمایشگاه، سفیر محمد عبدالله مونگا و رئیس کمیته پارلمانی انرژی و مواد معدنی، آقای کیتاندولا همراهی می کردند.

سایر اعضای هیئت مدیر غرفه تانزانیا در نمایشگاه، خانم گترود نگ وشمی، مدیر کل شرکت معدنی دولتی (Stamico)، دکتر وننس مواسه و مدیر سیاست و برنامه ریزی در وزارت معدن، آقای آگوستین اولال بودند.

فهرستی نیز شامل سرپرست برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استامیکو، نسالو انزووا، دستیار کمیسر معدن، آقای فرانسیس میهایو و مسئول معدنی ساکن منطقه آروشا، مهندس آیدان ماندو بود.

منبع روزنامه دیلی نیوز

کد خبر 9531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =