تریسی رابی (Tracy Rabi)، کارآفرین ۱۱ ساله تانزانیایی که به کودکان و جوانان در مورد امور مالی و کارآفرینی آموزش می دهد، در میان ۱۰۰ کودک نابغه برتر جهان انتخاب شده است.

کودک یازده ساله تانزانیایی در فهرست 100 کودک اعجوبه جهان

تریسی رابی (Tracy Rabi)، کارآفرین ۱۱ ساله تانزانیایی که به کودکان و جوانان در مورد امور مالی و کارآفرینی آموزش می دهد، در میان ۱۰۰ کودک نابغه برتر جهان انتخاب شده است.

این امر پس از آن صورت می گیرد که رابی که ۶ کتاب نوشته است، یک کمپ و نمایشگاه تجاری کودکان و نوجوانان را با مشارکت بانک NMB تأسیس کرده و صدها کودک و نوجوان را آموزش داده است.

این اولین ابتکار کودک نابغه در جهان است که با هدف شناسایی استعدادهای جوان انجام می شود، آنها به تازگی اسامی ۱۰۰ کودک نابغه برتر برای سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده اند.

برندگان جوایز به زودی در یک رویداد بزرگ که قرار است در فوریه ۲۰۲۲ در دبی برگزار شود، تجلیل خواهند شد.

GCPA (جوایز جهانی اعجوبه کودک) یک پلتفرم یکپارچه است که ابتکاری منحصر به فرد برای شناسایی، ارج نهادن و تشویق استعدادهای جوان و جوان از سراسر جهان دارد. این تیم به تازگی ۱۰۰ کودک نابغه برتر امسال را معرفی کرده است و بستری جهانی برای درخشش برای آنها فراهم می کند.

حدود ۹۷ درصد از کودکان در موقعیتی نیستند که بتوانند استعدادهای خود را بعد از ۱۵ سالگی به سطح بالاتری برسانند. اینجاست که GCPA برای کمک به چنین کودکان مجربی که در زمینه اشتیاق خود برتری می‌یابند مطرح می‌شود.

پس از اعلام GCPA ۲۰۲۲، این وب سایت هزاران درخواست از ۶۸ کشور در سراسر جهان دریافت کرد. پس از یک ارزیابی کامل، کمیته انتخاب اکنون ۱۰۰ کودک نابغه برتر زیر ۱۵ سال را در ۴۸ دسته مختلف از جمله ورزش، آموزش، فناوری، نجوم، نوآوری و رقص انتخاب کرده است.

این تیم همچنین کتابی را در همان روز عرضه خواهد کرد. این کتاب داستان‌های کودکان نابغه موفقی را که به فهرست «۱۰۰ برتر» راه یافته‌اند، ارائه می‌کند و در ۱۵۰ کشور منتشر می‌شود. این کتاب در اختیار برترین کتابخانه های جهان قرار خواهد گرفت.

پراشانت پاندی، مدیرعامل جوایز GCP با هیجان این خبر خوب را با رسانه ها به اشتراک گذاشت و اظهار داشت: "ما در GCPA خوشحالیم که اسامی برندگان GCP را برای سال ۲۰۲۲ اعلام می کنیم. از این فرصت استفاده می کنم و از والدین همه تشکر می کنم. بچه ها به خاطر حمایت بی حد و حصرشان و تشویقی که به بخش هایشان برای رسیدن به چنین موفقیت بزرگی داده اند. بدون حمایت آنها، امکان تحقق پتانسیل این استعدادهای جوان وجود نداشت.»

ابتکار GCPA برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط برنده جایزه اسکار A.R Rahman اعلام شد. در سال ۲۰۲۰، وب سایت جوایز GCP توسط HE Erik Solheim، ششمین مدیر اجرایی محیط زیست سازمان ملل متحد و معاون دبیرکل در سازمان ملل راه اندازی شد.

منبع روزنامه سیتیزن تانزانیا سه شنبه ۲۳ آذر

کد خبر 9954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =