دارالسلام. پزشکان و دولت درباره شیوع اخیر آنفولانزا، سردرد و تب توضیح داده اند که باعث ترس از ظهور موج چهارم کووید-۱۹ در تانزانیا شده است.

شیوع یک نوع بیماری ناشناخته شبیه آنفولانزا در تانزانیا

دارالسلام. پزشکان و دولت درباره شیوع اخیر آنفولانزا، سردرد و تب توضیح داده اند که باعث ترس از ظهور موج چهارم کووید-۱۹ در تانزانیا شده است.

 چندین کشور در سراسر جهان در حال شناسایی مواردی از نوع جدید Omicron هستند، اما نخست وزیر قاسم ماجالیوا هفته گذشته گفت تانزانیا هنوز هیچ موردی از Omicron را ثبت نکرده است.

متخصص تنفس بیمارستان آقاخان، آقای الکس ماسائو، در گفتگو با روزنامه موانانچی، اعتراف کرد که در حال حاضر حدود دو هفته است که بسیاری از بیماران با چنین علائمی را درمان کرده است.

وی گفت: در این هفته بیماران زیادی را با شکایت تب، آنفولانزا، درد قفسه سینه، خستگی و سردرد مراجعه کرده اند.

دکتر ماسائو افزود که اکثر بیماران برای عفونت های مرتبط با ویروس مورد آزمایش قرار گرفتند.

اینها عفونت های ویروسی هستند که در حال حاضر افراد زیادی را مبتلا کرده اند. ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم این چه نوع ویروسی است، زیرا هیچ آزمایشی انجام نداده‌ایم، زمان زیادی طول می‌کشد، بنابراین مردم باید به محافظت از خود ادامه دهند.»

دکتر الیشا اوستی، متخصص بیماری های تنفسی از بیمارستان دولتی Muhimbili، گفت که شیوع این بیماری ممکن است به دلیل تغییرات آب و هوایی باشد.

از آنجایی که آب و هوا کمی تغییر می کند، تغییرات عمده ای در میکروب ها رخ می دهد و آنها متعدد هستند و با توجه به تغییر محیط تغییر می کنند. تغییرات کوچک زیادی وجود دارد که می تواند باعث آنفولانزا، درد قفسه سینه و سردرد شود. وی گفت: بیمارانی که چنین شرایطی را تجربه می کنند، حتی در آزمایشات آزمایشگاهی، مالاریا یا سایر بیماری ها تشخیص داده نمی شوند. چنین بیماری هایی بسیاری از مردم دارالسلام را تحت تاثیر قرار داده است، اضافه می شود که بارندگی های اخیر باعث می شود میکروب ها به دنبال پروتئین باشند، بنابراین وقتی وارد بدن انسان می شوند، چنین شرایطی اجتناب ناپذیر است.

دکتر اوستی گفت اولین چیزی که آنها برای هر کسی که تغییری در بدن خود احساس می کند توصیه می کند به بیمارستان مراجعه کند.

پروفسور آبل مکوبی، دبیر دائمی وزارت بهداشت، توسعه جامعه، جنسیت، سالمندان و کودکان گفت: مردم نگران وضعیت فعلی آنفولانزا و تب نباشند که به دلیل تغییرات آب و هوایی بین دسامبر تا فوریه عادی است.

دولت به نظارت بر وضعیت ادامه می دهد، اما مردم نگران نباشند. آنها فقط باید به محافظت از خود ادامه دهند.»

کد خبر 10015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =