«عید مقدسان» در اسپانیا چه روزی است؟

این مناسبت روز دوشنبه، اول نوامبر (برابر با ۱۰ آبان ماه) می باشد. این یک جشن ملی و یکی از ۱۲ تعطیلات رسمی در تقویم رسمی کشور اسپانیاست.

این مناسبت روز دوشنبه، اول نوامبر (برابر با ۱۰ آبان ماه) می باشد. این یک جشن ملی و یکی از ۱۲ تعطیلات رسمی در تقویم رسمی کشور اسپانیاست. در این روز افراد کمی به سر کار می روند و اکثریت مردم از یکی از روزهای تعطیلات قبل از کریسمس، لذت می برند. اکثر تعطیلات رسمی اسپانیا به افتخار یک قدیس نامگذاری شده است اما اول نوامبر با سایر تعطیلات رسمی تفاوت دارد. در این روز، اسپانیایی ها اکثر روز خود را همراه خانواده در گورستان ها می گذرانند و از قبور، مزار یا مقبره های متوفیانشان بازدید می کنند. مردم این مکان ها را تمیز می کنند، بر سر قبور گل گذاشته و شمع روشن می کنند و شمع ها را بروی جای شمعی های قرمز سنتی می گذارند. برخی از شهرها به دنبال انجام کارهای خاص تری در این روز هستند و موزیک آرامش بخش اجرا می کنند.

عید مقدسان مانند خیلی از جشنواره های دیگر، ریشه مذهبی دارد. البته این جشن فقط مختص به اسپانیا نبوده و کشورهای مسیحی آن روز را ارج می نهند. در کنار احترام به مردگان، در این روز ادای احترام به قدیسان نیز انجام می شود. در این روزها، کلیساها و مکان های مذهبی، با نمایش آثار مقدسین فرصتی برای عبادت مردم فراهم می آورند. خیلی ها فکر می کنند که روز مقدسان و روز استغاثه ارواح که به روز مردگان یا ارواح نیز معروف است، یکی می باشند. اما آیین های متفاوتی در این دو روز انجام می شود و مردم برنامه ریزی های مختلفی برای اول نوامبر (عید مقدسان) و دوم نوامبر (روز استغاثه ارواح) دارند.

کد خبر 10309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =