میزگردهایی در ترکمنستان با موضوع «توسعه مشارکت بین سازمان های دولتی و عمومی برای جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز در میان گروه های آسیب پذیر جوانان» از ۶ الی ۱۵ دسامبر، برگزار شد.

این میزگردها توسط UNDP و با مشارکت وزارت کار و حمایت اجتماعی از جمعیت ترکمنستان به عنوان بخشی از پروژه جهانی «تقویت تاب آوری در برابر افراط گرایی خشونت آمیز در آسیا» برگزار شد. اتحادیه اروپا و سازمان ملل به طور مشترک و آزمایشی این میزگردها را در شهرهای عشق آباد، داش اوغوز، مرو، تجن، ترکمن آباد و ترکمن باشی برگزار کردند.

بحث پیشگیری از افراط گرایی خشونت آمیز در میان جوانان در ترکمنستان

در این میزگردها، حدود ۵۰ شرکت‌کننده از بخش‌های مختلف بهترین شیوه‌ها را برای بهبود فرصت‌های شغلی و ارائه حمایت روانی اجتماعی از جوانان با استفاده از منابع محلی موجود مورد بحث و بررسی قرار دادند. همچنین؛ موضوعاتی در مورد تقویت مشارکت های دولتی و خصوصی در توانمندسازی جوانان در هر شهر مورد آزمایش، از جمله مشارکت بین مراکز آموزشی محلی و گروه های مشاوره برای حمایت از جوانان در توسعه مهارت های آمادگی کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این میزگردها، اعضای شوراهای مشورتی شهرهای مورد آزمایش از جمله متخصصان ادارات کار و اشتغال، متخصصین مددکاری اجتماعی، نمایندگان حاکم لیک ها، ادارات پلیس، سازمان جوانان ترکمنستان، اتحادیه زنان ترکمنستان و همچنین نمایندگانی از سازمان های دولتی، اتحادیه کارآفرینان و صنعتگران ترکمنستان و مؤسسات آموزش حرفه ای حضور داشتند.

شرکت کنندگان علائق، نیازها، چالش ها و دیدگاه های جوانان در زمینه خوداشتغالی و آموزش را که توسط خود جوانان در جلسات قبلی با گروه های مشاوره محلی بیان شده بود، به بحث و بررسی گذاشتند. نمایندگان جامعه مدنی تجربه خود را از کار با گروه های آسیب پذیر جوانان و خدمات ارائه شده به اشتراک گذاشتند که فرصت های تحصیل و اشتغال را برای جوانان افزایش می دهد.

براساس بیانیه مطبوعاتی UNDP، همچنین بر اهمیت سلامت روان و حمایت روانی اجتماعی و برنامه مربیگری برای توانمندسازی جوانان تأکید شد.

مسائل اشتغال جوانان نقش مهمی در برنامه ریزی برای جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز دارد. UNDP از بهترین شیوه های جهانی برای گسترش مشارکت ها برای بسیج منابع محلی و اجرای ایده های نوآورانه با هدف ایجاد فرصت های توسعه برابر برای همه استفاده می کند.

بخش کشوری پروژه جهانی «تقویت تاب آوری در برابر افراط گرایی خشونت آمیز در آسیا» فعالیت مشترک بین اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد، با هدف تقویت انعطاف پذیری جوامع محلی از طریق حمایت از دولت و سازمان های جامعه مدنی در دستیابی به اهداف مرتبط با پیشگیری از افراط گرایی خشونت آمیز در میان جوانان آسیب پذیر است.

کد خبر 10428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =