رئیس جمهور سامیه سولوهو حسن در روز شنبه ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) تغییراتی در کابینه انجام داد که برخی از مفسران آن را به عنوان لیست وفاداران جدید رئیس جمهور معرفی کردند.

اصلاح کابینه تانزانیا و تغییر وزیر فرهنگ تانزانیا

۱محمد مچنگروا وزیر جدید فرهنگ هنر و ورزش تانزانیا

رئیس جمهور سامیه سولوهو حسن در روز شنبه ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) تغییراتی در کابینه انجام داد که برخی از مفسران به سرعت آن را به عنوان لیست وفاداران جدید رئیس جمهور معرفی کردند.

آقای حسین کاتانگا با اعلام تغییرات در کاخ دولتی در دارالسلام، گفت که رئیس جمهور تغییرات ساختاری در سه وزارتخانه ایجاد کرده است.

این تغییرات چند روز پس از آن صورت می گیرد که رئیس جمهور سامیه اظهار داشت که تغییراتی در کابینه وجود دارد که در آن او اعضایی را که به انتخابات عمومی سال ۲۰۲۵ توجه کرده اند، کنار خواهد گذاشت.

برجسته ترین غایبان در تعدیل جدید عبارتند از وزیر زمین، مسکن ویلیام لوکووی، وزیر صنعت و تجارت کیتیلا کامبو، قانون اساسی و امور حقوقی پروفسور پالاماگامبا کبودی.

محمد مچنگروا (Mohammed Mchengerwa) اکنون جانشین باشونگوا در وزارت فرهنگ، هنر و ورزش شده است.

اینوسنت باشونگوا (Innocent Bashungwa) وزیر فرهنگ، هنر و ورزش فعلی به عنوان وزیر دولت در دفتر رئیس جمهور (اداره منطقه ای و دولت محلی)  منصوب می شود.

همچنین جفری موامبه که وزیر سرمایه گذاری بود، کنار گذاشته شد.

در کابینه جدید، ناپ ناوی، دبیر تبلیغاتی سابق CCM، به کابینه وزارت اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات (MICIT) بازگشته است، در حالی که رضوان کیکوته  به عنوان معاون وزیر زمین، مسکن  انتخاب می‌شود.

از سوی دیگر، حسین باشه اکنون وزیر کشاورزی می شود و آنتونی ماونده معاون وی است.

پروفسور آدولف مکندا اکنون وزیر آموزش، علم و فناوری می شود.

وزارت سرمایه گذاری، تجارت و صنعت تازه تاسیس اکنون توسط دکتر آشاتو کیجاجی و اگزود کیگاهه به عنوان معاون وی اداره می شود.

از سوی دیگر، پروفسور جویس ندالیچاکو وزیر دولت در دفتر نخست وزیر - سیاست، پارلمان، کار، اشتغال، جوانان و معلولان- می شود.

دکتر آنجلینا مابولا جانشین ویلیام لوکووی در وزارت توسعه زمین، مسکن و سکونت‌گاه‌ها شد.

از وزارت امور داخله، جورج سیمباچاونه اکنون ریاست وزارت امور حقوقی و قانون اساسی را بر عهده خواهد داشت.

در تغییرات جدید جومان ساگینی به عنوان معاون وزیر امور داخله و استفان کیروسوا به عنوان معاون وزیر مواد معدنی و آتوپل مواکیبته معاون وزیر حمل و نقل منصوب شدند.

وزارتخانه های دارایی، دفاع، انرژی، گردشگری و امور خارجه بدون تغییر باقی ماندند.

در یک تحول دیگر، خمیس حمزه چیلو به عنوان معاون وزیر در معاونت امور اتحادیه و محیط زیست ریاست جمهوری منصوب شد. او قبل از تصدی پست جدید معاون وزیر امور داخله بود.

آقای حمد چنده به عنوان معاون وزیر مالیه و برنامه ریزی منصوب شده است.

کاتانگا گفت: «همه منصوبان در ۱۰ ژانویه در مجلس ایالتی چاموینو، دودوما سوگند یاد خواهند کرد.

کد خبر 10451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =