در آخرین فهرست فوربس از میلیاردرهای دلاری قاره در سال ۲۰۲۲، Dewji - مدیر عامل گروه MeTL، با دارایی خالص ۱.۵ میلیارد دلار در رتبه پانزدهم قرار دارد.

محمد دوجی در رتبه پانزدهم ثروتمندترین افراد آفریقا قرار گرفت

.میلیاردر تانزانیایی و عضو سابق پارلمان، محمد دوجی، معروف به مو دوجی، همچنان عنوان ثروتمندترین مرد این کشور و همچنین در میان ثروتمندترین افراد آفریقا را به خود اختصاص داده است

در آخرین فهرست فوربس از میلیاردرهای دلاری قاره در سال ۲۰۲۲، Dewji - مدیر عامل گروه MeTL، با دارایی خالص ۱.۵ میلیارد دلار در رتبه پانزدهم قرار دارد

این فهرست شامل ۱۸ میلیاردر است که ارزش تخمینی ۸۴.۹ میلیارد دلار تا ۱۵ درصد بیشتر از دوازده ماه پیش دارند و بزرگترین مجموع آمار از سال ۲۰۱۴ است که ۲۸ میلیاردر آفریقایی وجود داشت. فوربس می‌گوید میانگین دارایی خالص امسال به دلیل تعداد کمتر اعضای فهرست فعلی بالاتر است.

در صدر لیست میلیاردرهای آفریقایی، تاجر نیجریه ای، علیکو دانگوته با ۱۳.۹ میلیارد دلار، پس از او یوهان روپرت و خانواده از آفریقای جنوبی با دارایی خالص ۱۱ میلیارد دلار و نیکی اوپنهایمر و خانواده سومین جایگاه به ارزش ۸.۷ میلیارد دلار، مصر قرار دارند. ناسف ساویریس با دارایی خالص ۸.۶ میلیارد دلار در رده چهارم قرار دارد، در حالی که عبدالسلمد ربیو با ۷ میلیارد دلار در رتبه پنجم قرار دارد.

قیمت سهام و نرخ تبدیل ارز از ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ برای اندازه گیری ارزش خالص استفاده شد.

میلیاردرهای هفت کشور آفریقایی در این فهرست قرار گرفتند. آفریقای جنوبی و مصر هر کدام با پنج نفر بیشترین و نیجریه با سه میلیاردر در رتبه های بعدی قرار دارند.

او از خوجه های شیعه اثنی عشری بوده و متولد سال ۱۹۷۵ می باشد.

محمد دوجی بنیاد Mo Dewji را در سال ۲۰۱۴ تأسیس کرد.  و به Giving Pledge پیوست، تلاشی برای کمک به رسیدگی به مشکلات مبرم جامعه با دعوت از ثروتمندترین افراد و خانواده های جهان تا به اعطای بیش از نیمی از دارایی خود به صورت مادام العمر به امور بشردوستانه در طول زندگی خود متعهد شوند. محمد دوجی اولین تانزانیایی و یکی از سه آفریقایی است که در این گروه که بیش از ۱۵۰ میلیاردر، از جمله بیل گیتس ، وارن بافت ، مارک زاکربرگ ، استریو ماسییووا و پاتریس موتسپه هستند، قبول تعهد کرده است.

کد خبر 10710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =