زنان مسلمان در اتریش هدف اولیه حملات نژادپرستانه

بر اساس گزارش یک سازمان جامعه مدنی در اتریش، مسلمانان در این کشور در سال ۲۰۲۱ در معرض ۱۰۶۱ حمله نژادپرستانه قرار گرفتند. این گزارش با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۶۱ حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان ثبت شد، نشان داد که ۶۹ درصد قربانیان در حملات اخیر زن و ۲۶ درصد مرد بودند.

بر اساس گزارش یک سازمان جامعه مدنی در اتریش، مسلمانان در این کشور در سال ۲۰۲۱ در معرض ۱۰۶۱ حمله نژادپرستانه قرار گرفتند. این گزارش نشان می دهد که ۷۷ درصد از حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان توسط مردان و ۲۲ درصد توسط زنان انجام شده است. گزارش می افزاید که بیشترین حملات نژادپرستانه و نفرت انگیز علیه مسلمانان از طریق پلتفرم های دیجیتال با ۶۵.۴ درصد و پس از آن حوزه های مختلف زندگی اجتماعی با ۳۴.۶ درصد قرار دارند. در میان انواع حملات، سخنان نفرت انگیز و تحریک علیه مسلمانان با ۷۸.۵ درصد در رتبه اول قرار دارد. اهانت به اسلام و مسلمانان ۹.۱ درصد از حملات و خسارت فیزیکی به اموال مسلمانان ۲.۴ درصد بوده است. مسئول این پروژه تحقیقاتی خاطرنشان کرد که گفتمان تبعیض آمیز و به حاشیه رانده شده توسط سیاستمداران کشور باعث گسترش رویکردهای نژادپرستانه شد.

گزارش وبگاه و روزنامه Alestiklal  می افزاید که با افزایش سیاست ها و گفتمان های ضد مسلمانان، تعداد جنایات ناشی از نفرت ضد مسلمانان در ایالات متحده، اروپا و به ویژه در اتریش افزایش یافته است. در ژوئن ۲۰۲۱، دولت اتریش نقشه ملی بحث‌برانگیز اسلام را منتشر کرد و تابلوهایی را در سرتاسر کشور نصب کرد که هشدار می‌داد مساجد مجاور ممکن است یک تهدید باشند. از زمان انتشار نقشه بحث برانگیز، حملات علیه مسلمانان به سرعت افزایش یافته است.

برگرفته از :                                                                                                                   https://www.alestiklal.net/en/view/13816/muslim-females-in-austria-are-the-first-target-of-racist-attacks

کد خبر 12713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =