با فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهر مادرید پایتخت اسپانیا برای نخستین بار با دسته عزاداری سوگواران آن حضرت مواجه شد.

برپایی دسته عزاداری محرم برای نخستین بار در پایتخت اسپانیا

با فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهر مادرید پایتخت اسپانیا برای نخستین بار با دسته عزاداری سوگواران آن حضرت مواجه شد. در روز تاسوعا که مصادف بود با یکشنبه 16 مرداد ماه، با هماهنگی به عمل آمده از سوی موسسه آل البیت مادرید با مسئولان شهری پایتخت اسپانیا، دسته عزاداران حسینی ساعت 12 ظهر در میدان آتوچا در مرکز شهر مادرید جمع شد و سپس به سوی میدان سیبلس (مسیری پر رفت و آمد در مرکز شهر) به راه افتاد. دسته عزاداران با خواندن مرثیه و مداحی و سینه زنی و با در دست گرفتن پرچم عزای امام حسین (ع) توجه شهروندان مادریدی را به خود جلب کرد و عزاداران ضمن برپایی عزای سید الشهدا، به تبلیغ این بخش از مناسک شیعه پرداختند. پلیس ملی اسپانیا در هماهنگی با برگزار کنندگان مراسم، خیابان کاستیانا، بزرگترین و مهمترین خیابان مرکز شهر مادرید را مسدود کرده بود تا دسته عزاداران حسینی به اقامه عزا بپردازند. عزادارانی از کشورهای مختلف از جمله عراق، آذربایجان، اسپانیا، پاکستان و ایران در این مراسم معنوی و جمعی حضور داشتند.

photo¡2346578356457835.jpg

در حاشیه این مراسم، جمعی از دانشجویان ایرانی و جوانان شیعه با ابتکار جالبی دست به توزیع بروشورهای تبیین کننده درباره قیام عاشورا زدند. این افراد با مردمی که توجه شان به دسته عزاداری جلب شده بود صحبت می کردند و ضمن توزیع نذری و بروشورهای اطلاع رسان به زبان اسپانیایی و انگلیسی، برای دیگران درباره رخداد عاشورا و اهمیت آن در فرهنگ شیعی اطلاع رسانی کردند. این اقدام که برای نخستین بار در مادرید برگزار می شود، در هماهنگی کامل با مقامات شهری و انتظامی و در آرامش و نظم برگزار شده و توجه جامعه اسپانیایی را به خود جلب نمود.

کد خبر 13260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =