بیانیه سفیر چین در تانزانیا به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین

اول اکتبر امسال هفتاد و سومین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین (PRC) است. سفارت چین به همین مناسبت جشنی را به صورت آنلاین برگزار کرد.

بیانیه سفیر چین در تانزانیا به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین

بیانیه سفیر چین در تانزانیا به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین

اول اکتبر امسال هفتاد و سومین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین (PRC) است. من خوشحالم که روز ملی چین را به همراه دوستان تانزانیایی از همه اقشار و هموطنان چینی در تانزانیا به صورت آنلاین جشن می‌گیرم. از طرف سفارت چین در تانزانیا، مایلم تبریک جشنواره را به همه شما برسانم و از دوستانی که مدتهاست دوستی چین و تانزانیا را ترویج می کنند، صمیمانه تشکر می کنم.

اکتبر فصل پاییز است. همچنین زمان خوشایندی برای برداشت محصول است. در این سال، چین با نشاط سفر جدیدی را برای ساختن کامل یک کشور مدرن و قوی سوسیالیستی آغاز کرد. با پیگیری توسعه با کیفیت بالا و استانداردهای بالا، چین به کمک به صلح جهانی، ثبات و توسعه پایدار ادامه داده است.

چین در مواجهه با تغییرات و یک بیماری همه گیر که هر دو در یک قرن دیده نشده اند، پیشرفت کرده و دستاوردهای چشمگیری در توسعه داشته است. چین مانند همیشه زندگی و ایمنی مردم را در اولویت قرار داده است و با موفقیت از دستاوردهای سخت به دست آمده در پیشگیری و کنترل همه گیر محافظت کرده است. اقتصاد چین با شهامت در برابر بادهای مخالف مقاومت کرده و به رشد خود ادامه داده است. در نیمه اول سال جاری، تولید ناخالص داخلی چین به 8.68 تریلیون دلار آمریکا رسید و تجارت خارجی این کشور نسبت به سال گذشته 9.4 درصد افزایش یافت.


تلاش‌های فزاینده چین در ایجاد یک الگوی توسعه جدید، انگیزه‌ای قوی برای بهبود اقتصاد جهانی ایجاد کرده است. ما همچنین بازی‌های المپیک زمستانی ساده، ایمن و باشکوه را با موفقیت برگزار کردیم و یک بار دیگر چینی مرفه، مطمئن و باز را به جهان ارائه کردیم. فضاپیمای سرنشین دار Shenzhou-13 ماموریت های خود را با موفقیت به پایان رساند. چین به ترویج پیشرفت‌های علمی و فناوری به نفع همه نوع بشر ادامه داده است.

چین در مواجهه با جهانی که وارد دوره تلاطم و دگرگونی شده است، مسئولیت خود را در زمینه دیپلماسی به عهده گرفته و پرچم صلح، توسعه و همکاری را بر پا کرده است. امسال شاهد پیشنهاد ابتکار جهانی امنیت (GSI) توسط رئیس جمهور شی جین پینگ و ترویج اجرای ابتکار توسعه جهانی (GDI) توسط رئیس جمهور شی بوده است که هدف آن افزودن "دو بال" به ساختمان یک جامعه ای با آینده ای مشترک برای نوع بشر. چین همچنان ستون اصلی همکاری بین المللی ضد همه گیر است. تا ژوئن امسال، چین بیش از 2.2 میلیارد دوز واکسن کووید-19 را به بیش از 120 کشور و سازمان بین المللی ارائه کرده است.

از بازی‌های المپیک زمستانی پکن تا اجلاس سران بریکس، از گفت‌وگوهای سطح بالا در مورد توسعه جهانی تا اجلاس سازمان همکاری شانگهای (SCO) که اخیراً در سمرقند برگزار شد، می‌توانیم عزم راسخ جامعه بین‌المللی را در دفاع از چندجانبه‌گرایی و امیدواری پرشور آن برای چین احساس کنیم. نقش بزرگتری در صحنه جهانی ایفا کند.

بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 در پکن و ژانگجیاکو از 4 تا 20 فوریه 2022 برگزار شد. این عکس نشان می‌دهد که دینیگر ییلاموجیانگ (L) و ژائو جیاوون در مراسم افتتاحیه در استادیوم ملی پکن، 4 فوریه، دیگ المپیک را روشن می‌کنند. 2022. عکس/ شین هوا.

روابط چین و تانزانیا در مواجهه با تغییرات دائمی در وضعیت بین المللی به طور پیوسته در حال پیشرفت بوده و به سطوح جدیدی رسیده است. رئیس جمهور شی جین پینگ و رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن شخصاً به توسعه روابط چین و تانزانیا اهمیت می دهند و آن را هدایت می کنند. در فوریه امسال، مدرسه رهبری Mwalimu Julius Nyerere با کمک چین به تانزانیا واگذار شد. در این سال، وانگ یی، مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین، و وی فنگه، مشاور دولتی و وزیر دفاع چین، با همتایان تانزانیایی خود، وزیر امور خارجه، گفتگوهای ویدئویی انجام دادند. لیبراتا مولامولا و وزیر دفاع دکتر استرگومنا مالیات. گفتگوهای سیاسی چند لایه بین چین و تانزانیا عمیق تر شده است.

دو طرف ارتباطات فعالی را در مورد اقدامات بعدی هشتمین کنفرانس وزیران FOCAC انجام داده‌اند و اجرای «برنامه‌های نه‌گانه» همکاری چین و آفریقا باعث برداشت زودهنگام در تانزانیا شده است. در نیمه اول سال جاری، حجم تجارت چین و تانزانیا به 3.558 میلیارد دلار آمریکا رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31.5 درصد رشد داشته است.


تانزانیا اسنادی را با چین امضا کرده است که به محصولات زیر 98 درصد از اقلام مشمول مالیات منشأ تانزانیا، تعرفه صفر اعطا می کند. تعداد زیادی از پروژه های همکاری چین و تانزانیا، مانند ایستگاه برق آبی Julius Nyerere و مرکز آموزش و خدمات حرفه ای منطقه ای Kagera، در حال پیشرفت مداوم هستند. علاوه بر این، چین به طور فعال به تعهد خود مبنی بر کمک به تانزانیا برای مبارزه با COVID-19 عمل کرده است. چین تاکنون 5.61 میلیون دوز واکسن کووید-19 را به تانزانیا اهدا کرده است.


شایان ذکر است که چین و تانزانیا همچنان به درک و حمایت از یکدیگر در مورد مسائل مربوط به منافع اصلی و نگرانی‌های اصلی یکدیگر ادامه می‌دهند و برای حفظ انصاف و عدالت بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. چندی پیش، لیبراتا مولامولا، وزیر امور خارجه، به نمایندگی از دولت تانزانیا، موضع تانزانیا را در مورد مسئله تایوان علناً تکرار کرد و گفت که تانزانیا به اصل چین واحد پایبند است و از موضع درست چین در قبال مسئله تایوان حمایت می کند. این یک نمونه واضح از دوستی در همه حال بین چین و تانزانیا بود که ما از آن بسیار قدردانی می کنیم.

در اکتبر سال جاری بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین (CPC) برگزار می شود. چین از نقطه شروع جدیدی در تاریخ برای جوان سازی ملی خود تلاش خواهد کرد و همکاری چین، آفریقا، چین و تانزانیا با فرصت های تاریخی جدید همراه خواهد بود. چین آماده است تا همسویی راهبردهای توسعه و ارتباطات سیاسی با تانزانیا را افزایش دهد، توسعه چین را در توسعه مشترک دو کشور ادغام کند، از تلاش‌های تانزانیا برای دستیابی به توسعه مستقل و پایدار حمایت کند و دائماً تعاونی جامع چین و تانزانیا را تحکیم و توسعه دهد. 

تاریخ: 14 مهر ماه 1401

منبع:

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/supplement/address-by-ambassador-chen-mingjian-at-the-online-reception-celebrating-the-73rd-anniversary-of-the-founding-of-the-people-s-republic-of-china-3971342

کد خبر 13464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =