نظرسنجی ها نشان می دهد که مالزیایی های خارج از کشور بیشتر بخاطر در کنار خانواده بودن به مالزی بر می گردند اما از میزان پرداخت دستمزد ناراضی هستند.

یک نظر سنجی و مطالعه جدیدی که توسط شرکت استخدام (Hays Asia) انجام شده نشان می دهد که مالزیایی هایی که در خارج از کشور تحصیل و یا کار کرده  و به کشور برمی گردند، عمدتا به این خاطر برمیگردند تا بیشتر کنار خانواده های خود باشند ، هرچند که آنها نسبت به حقوق دریافتی خود نیز خوش بین نیستند.

اکثریت پاسخ دهندگان در گزارش شرکت استخدام (Hays Asia) در سال ۲۰۱۹ ، «حدود ۶۳ درصد» ، گفته اند که به کشور بازگشته اند تا در کنار خانواده باشند.

۲۹ درصد دیگر گفته اند که این کار را بخاطر بهره مندی از فرهنگ و سبک زندگی محلی انجام داده اند، در حالی که ۲۸ درصد گفته اند که انتظار استفاده از فرصت و پیشرفت حرفه خود را دارند.

از نظر چالشهایی که در بازگشت به کشور جهت اشتغال به کار رو به رو بوده اند، ۴۵ درصد گفته اند «حقوق نامناسب» بزرگترین مانع بازگشت آنها بوده است. حدود دو پنجم (۴۲ درصد) «ناآشنایی با شرایط بازار کار محلی» را چالش خود ذکر کرده اند در حالی که تعداد مشابهی به «فرصتهای شغلی نامناسب» اشاره کرده اند.

از نظر میزان رضایت شرکت کنندگان در نظر سنجی از وضعیت قبل از بازگشت به کشور، ۱۲ درصد گفته اند که «بسیار راضی بودند» و ۲۸ درصد خود را «راضی» دانسته اند. ۸ درصد دیگر گفته اند که «کمی راضی هستند» در حالی که ۱۵ درصد «اصلاً راضی نبودند».

در این نظر سنجی که از ژانویه تا مارس ۲۰۱۹، در بین ۲۰۰۰ متخصص شاغل در آسیا صورت گرفته، نظرات آنها پیرامون کارفرمایان در چین ، هنگ کنگ ، ژاپن ، مالزی و سنگاپور مورد بررسی و توجه قرار گرفته است.

سه چهارم (۷۶ درصد) از پاسخ دهندگان مالزیایی بازگشته به کشور دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بوده در حالی که حدود ۱۷ درصد از آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند.

در این نظرسنجی مشخص شده که ۴۵ درصد از افراد بازگشته به مالزی فورا در شرکتهای خارجی اشتغال پیدا کردند در حالی که تنها ۲۵ درصد در سازمانهای محلی مشغول به کار شده اند.

کمترین نوع بنگاه هایی که شرکت کنندگان در نظر سنجی پس از بازگشت، شغل یافته اند، شرکتهای سرمایه گذاری های مشترک (۲ درصد) و دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی (۳ درصد) بوده است. از این بین فقط ۲ درصد مشاغل خود را راه اندازی کرده اند.

حدود ۸۴ درصد از کارفرمایان مالزیایی گفته اند که مایلند از باز گشتگان به کشور استفاده کنند، اگرچه تنها ۴۸ درصد در سال گذشته قادر به استخدام تنها یک نفر از آنها شده اند.

متداول ترین سطحی که کارفرمایان مایل به استخدام متخصصان بازگشته از خارج از کشور بودند، برای پست های سطح متوسط (۷۲ درصد) و موقعیتهای پایین تر(۵۵ درصد) و سمتهای ارشد مدیریتی (۴۸ درصد) بوده است.

در این گزارش آمده است: بزرگترین چالشی که اکثر کارفرمایان در جذب چنین نامزدهایی با آن روبرو هستند عدم تطابق انتظارات آنها با بسته های پیشنهادی بوده است.

منبع: Free Malaysia Today

 August ۲۱, ۲۰۱۹ ۱:۰۴ PM

کد خبر 1348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =