برگزاری روزهای فرهنگی کره «سرزمین طراوت صبحگاهی» در ترکمنستان

از تاریخ ۱۸ آبان(۹ نوامبر)، روزهای فرهنگ کره در تئاتر ملی موسیقی و درام مختومقلی در عشق آباد آغاز شده است

با برگزاری روزهای فرهنگ کره "سرزمین طراوت صبحگاهی" در ترکمنستان، فرصتی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ، سینما و موسیقی کره جنوبی، حضور در نمایش لباس های سنتی کره ای و حتی چشیدن غذاهای کره ای برای شهروندان ترکمنی پدید آمده است.

به گفته شین سونگ چول، سفیر جمهوری کره در ترکمنستان، برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی برای تقویت اعتماد و درک متقابل بین دو ملت که امسال سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن می گیرند، بسیار حائز اهمیت است.

همچنین در چارچوب جشنواره سینمای کره، فیلم‌های بلند سال‌های اخیر کره به مدت سه روز در سینما عشق آباد نمایش داده می‌شود.

در روز جمعه ۲۰ آبان نیز، علاقمندان می توانند غذاهای محبوب کره ای را چشیده و در مراسم نمایش لباس سنتی «هانبوک» شرکت کرده و بعد ازظهر از اجرای مشترک ارکستر سمفونیک دولتی و گروه کره ای «گوگاک» لذت ببرند. همه این رویدادها در تئاتر ملی موسیقی و درام مختومقلی در عشق آباد برگزار می شود.

علاوه بر سفارت جمهوری کره در عشق آباد، وزارت فرهنگ و وزارت آموزش ترکمنستان و همچنین شهرداری پایتخت نیز در سازماندهی روزهای فرهنگ کره مشارکت فعال داشته اند.

گفتنی است؛ با کاهش پاندمی کرونا، ترکمنستان مدت قرنطینه برای ورود به این کشور را از دو هفته به سه روز کاهش داده است و به تدریج مرزهای خود را برای برگزاری روزهای فرهنگی کشورها باز کرده است. بنابر این، پیش بینی می شود هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان بر اساس برنامه همکاری های فرهنگی امضا شده بین دو کشور در سال جاری با موافقت طرف ترکمنی در عشق آباد برگزار گردد.  

منبع: خبرگزاری اورینت، ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۹ آبان ۱۴۰۱ 

کد خبر 13738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =