مجاهد یوسف، وزیر امور مذهبی در دفتر نخست وزیری اعلام کرد که طرح و ایده رحمه للعالمین توسط شورای ملی امور مذهبی اسلامی مالزی و شورای سلطنتی مالزی به تصویب رسیده است.

مجاهد یوسف، وزیر امور مذهبی در دفتر نخست وزیری گفت: طرح و ایده رحمه للعالمین توسط شورای ملی امور مذهبی اسلامی مالزی و شورای سلطنتی مالزی به تصویب رسیده است.

https://s3media.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2019/09/MUJAHID-YUSOF-RAWA-01092019-02.jpg

وی اضافه کرد: ایده و چارچوب تهیه شده تحت عنوان رحمه للعالمین، در صورت تأیید وزرا، سیاست اجرایی جدید دولت مالزی برای پیشبرد این کشور خواهد بود.

وزیر دفتر نخست وزیری گفت: انتظار می رود این طرح و ایده تا ماه آینده در جلسه کابینه ارائه و در صورت تأیید، مبنای سیاست جدید دولت در شکل دادن به آینده مالزی خواهد بود. « پیشتر، این طرح توسط شورای ملی امور مذهبی اسلامی مالزی (MKI) و شورای سلطنتی تصویب شده است.»

 مجاهد یوسف راوا در سمیناربین المللی که تحت عنوان رحمه للعالمین در دانشگاه بین الملل اسلامی برگزار شده بود گفت: «بنابراین، چنانچه هیئت وزیران این طرح را به عنوان پایه و اساس سیاست مدیریت اسلامی امروزین بپذیرد، ماهاتیر محمد نخست وزیر سیاست مدیریتی جدیدی را بر مبنای رحمه للعالمین اعلام می کند و برای اجرایی کردن آن بودجه لازم در برنامه و بودجه سال ۲۰۲۰ که ماه اکتبر به پارلمان ارایه خواهد شد، در نظر گرفته میشود.»

مجاهد همچنین معتقد است که سال آینده این ایده در تمام سطوح از جمله دانشگاه ها ، وزارتخانه ها ، ادارات دولتی، مدارس و سایر مراکز اجرایی می شود.

در این سمیناربین المللی که با حضور نمایندگانی از اندونزی، برونئی، تایلند و سنگاپور برگزار شد، مجاهد گفت: این طرح حاصل تلاش دولت است و آن را در معرض دید و  تأیید همگان قرار داده تا اطمینان حاصل شود که از جانب همه پذیرفته شده است.

نتایج این سمینار که توسط شورای مذهبی اسلامی فدرال سرزمین (MAIWP) با همکاری دانشگاه بین الملل اسلامی مالزی ترتیب داده شده است، در سطح بین المللی منتشر خواهد شد.

سال گذشته، مجاهد از رویکرد جدید دولت ائتلاف امید تخت عنوان«رحمه للعالمین»، که یکی از مقاصد شریعت اسلامی الگوی مالزی است، پرده برداشت تا این خط مشی برای همه دست اندرکاران در شکل دادن به تصویر جدید مالزی در آینده باشد.

منبع: سایت اینترنتی فری مالزیا تودی، ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹

کد خبر 1415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =