آلمان اولین وزیر با ریشه تانزانیایی را منصوب کرد

آقای چیالو در سال ۱۹۷۰ در بن به دنیا آمد و فرزند سفیر فقید تانزانیا ایسایا آقای چیالو بود که در طول دوران کاری خود سالها در آلمان، چین و ژاپن خدمت کرد. آقای جو چیالو به عنوان اولین وزیر فرهنگی برلین با ریشه تانزانیایی منصوب شد و اولین وزیر در سیاست آلمان و اروپا بود.

آلمان اولین وزیر با ریشه تانزانیایی را منصوب کرد

آقای چیالو در سال ۱۹۷۰ در بن به‌عنوان پسر سفیر فقید تانزانیا، ایسایا آقای چیالو، به دنیا آمد که سال‌ها در طول دوران حرفه‌ای خود در آلمان، چین و ژاپن خدمت کرد، قبل از اینکه برای بازنشستگی به تانزانیا بازگردد. مادر او، تئوپیستا آقای چیالو، و همچنین برخی از برادرانش، هنوز در دارالسلام زندگی می کنند.

این مرد ۵۲ ساله در آینده بخت و اقبال سیاست فرهنگی برلین را هدایت خواهد کرد. آقای چیالو حرفه ای چشمگیر در صنایع خلاق و فرهنگی دارد. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه شبانه روزی Salesian Don Bosco در نزدیکی کلن، او برای چند ترم در ارلانگن تاریخ، سیاست و اقتصاد خواند و سپس تحصیلات خود را به نفع خوانندگی با Blue Manner Haze رها کرد. آقای چیالو به عنوان یک نوازنده فعال بود و متعاقباً با سونی موزیک قرارداد امضا کرد. در سال ۲۰۰۲ به بزرگترین شرکت موسیقی جهان، یونیورسال موزیک پیوست و از هامبورگ به برلین نقل مکان کرد.

در سال ۲۰۰۹، آقای چیالو شرکت مشترک Airforce۱ Records را به همراه یونیورسال موزیک تأسیس کرد که در بازاریابی یکپارچه برای هنرمندان برجسته از لحاظ خلاقیت و مفهومی تخصص دارد. در میان موفق ترین هنرمندان Airforce۱ Records می توان به آلوارو سولر، سانتیانو، بن زوکر و خانواده کلی اشاره کرد. در سال ۲۰۱۸، آقای چیالو همچنین Afroforce۱ Records را تأسیس کرد، یک برچسب موسیقی که به گسترش همکاری‌های خلاقانه و اقتصادی با کشورهای آفریقایی اختصاص دارد و هنرمندانی را به عنوان Mi Casa تبلیغ می‌کنند.


در سال ۲۰۲۰، آقای چیالو توسط یونیورسال موزیک به عنوان معاون اجرایی A&R Universal Music اروپا و آفریقا منصوب شد، جایی که مسئولیت‌های او شامل شناسایی و بازاریابی هنرمندان از فضای فرهنگی آفریقا بود.

آقای چیالو علاوه بر فعالیت در صنایع خلاق و فرهنگی، از نظر سیاسی نیز فعال است. در سال ۲۰۱۶ به حزب آنگلا مرکل صدراعظم سابق CDU پیوست و در سال ۲۰۲۱ در برلین به عنوان نامزد پارلمان آلمان نامزد شد. او در ژانویه ۲۰۲۲ با بهترین نتیجه رای به عضویت کمیته اجرایی فدرال CDU آلمان انتخاب شد. اکنون او به عنوان سناتور فرهنگ در برلین دست به اقدام می زند و نوید یک زمان هیجان انگیز و پویا را برای صحنه فرهنگی شهر می دهد.

انتصاب آقای چیالو به عنوان اولین وزیر سیاه پوست فرهنگ گامی مهم به سوی جامعه ای متنوع تر و فراگیرتر است. انتصاب آقای چیالو به عنوان سناتور فرهنگی احتمالاً سر و صدایی در سیاست فرهنگی برلین ایجاد خواهد کرد.

تجربه و شبکه او در صنایع خلاق و فرهنگی، و همچنین تجربه سیاسی او در CDU و تعهد او به فرهنگ پاپ برلین، می تواند به او کمک کند تا صحنه فرهنگی برلین را با موفقیت شکل دهد و ارتقا دهد.

تاریخ : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

منبع:

https://www.thecitizen.co.tz/tanzania/news/national/germany-appoints-first-minister-with-tanzanian-roots-4211302

کد خبر 15125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =