معرفی جشنواره بین المللی فیلم زنگبار  (ZIFF)

جشنواره بین المللی فیلم زنگبار هر ساله درماه های ژوئن و جولای در جزیره زنگبار برگزار می گردد.

معرفی جشنواره بین المللی فیلم زنگبار  (ZIFF)

معرفی جشنواره بین المللی فیلم زنگبار  (ZIFF)

جشنواره بین المللی فیلم زنگبار هر ساله درماه های ژوئن و جولای در جزیره زنگبار برگزار می گردد. در سال ۲۰۲۳ نیز سه فیلم از ایران برای شرکت در این جشنواره انتخاب شده اند، فیلم های بلند سودابه  و روان زخمی و فیلم کوتاه یک روز به علاوه ابدیت.

هر سال، برخی از جذاب‌ترین و پیشرفته‌ترین سینماهای آفریقا و فراتر از آن در سالن‌های سراسر جزیره زنگبار نمایش داده می‌شوند. از اولین فیلم‌های جهانی گرفته تا فیلم‌های کوتاه محلی، همه چیز را داریم، با سابقه طولانی در نمایش فیلم‌های با بالاترین کیفیت از سراسر جهان.

هدف این جشنواره افزایش آگاهی و ترویج سینمای بین المللی به عنوان هنر، سرگرمی و به عنوان یک صنعت، ترویج گفتگو، حقوق بشر و آزادی است. جشنواره از طریق برنامه های خود به مخاطبان گسترده ای می رسد که معمولاً کانون جشنواره های فیلم نیستند و تفاوت این جشنواره در همین جاست. جشنواره از طریق پانورامای زنان، کودکان و روستاها، پلتفرم موسیقی و هنری، تالارهای عمومی و نمایش های رسانه ای، مرورهای گذشته و ادای احترام، کمک بزرگی به درک بهتر سینما می کند.

امسال با تصمیم دیرهنگام برای برگزاری جشنواره همراه بود، با این وجود تأثیر زیادی بر عرضه‌کنندگان و مخاطبان جشنواره خواهد داشت. این جشنواره دارای هر دو پلتفرم آنلاین و Onset (که معمولا به عنوان ترکیبی شناخته می شود) خواهد بود. این پلتفرم‌های حمایتی به معنای مخاطبان بیشتر است و همچنین فرصتی برای بازتعریف جشنواره‌ها است.

جشنواره جشنواره ها
از ابتدا، ZIFF همچنین به عنوان یک پلت فرم برای دسترسی به جوامع از طریق فیلم و هنر ساخته شده است. همانند موضوع امسال "به اشتراک گذاری میراث ما"، ما نیز پلتفرم ZIFF را با سایر سازمان های غیر دولتی، دولت و شرکای توسعه به اشتراک می گذاریم تا به مخاطبانی دسترسی پیدا کنیم که معمولاً در حاشیه قرار می گیرند یا دسترسی ضعیفی دارند. از طریق استفاده از فیلم می‌توانیم بر مخاطبانی که در طول جشنواره و فراتر از آن با آنها در تعامل هستیم، تأثیر مؤثرتری بگذاریم. امسال نیز پلتفرم را با جشنواره های ارزشمند به اشتراک خواهیم گذاشت.

ما با Elles Tournent بلژیکی همکاری خواهیم کرد تا از طریق بررسی جایگاه زن در زنجیره ارزش صنعت فیلم در اروپا و آفریقا، کارگاه هایی را برگزار کنیم که از برابری جنسیتی حمایت می کنند. هیئت اتحادیه اروپا در تانزانیا همچنین پلت فرم ZIFF را برای تعامل با فیلمسازان، صنایع خلاق و جوامع مختلف در این کشور از طریق استفاده از قدرت فیلم به اشتراک خواهد گذاشت.

ما با Native Voices of Uganda پلت فرم ZIFF را به عنوان یک ابزار آموزشی به اشتراک می گذاریم. همانطور که سارا کیزا نسیگایه، مدیر جشنواره صدای بومی می‌گوید، "دانش و قرار گرفتن در معرض دید قرار گرفتن بخشی از بزرگترین رویداد فرهنگی در منطقه نه تنها مسیر شغلی شخصی آنها را افزایش می‌دهد، بلکه رشد سازماندهی جشنواره صدای بومی را تحسین می‌کند."


ZIFF یک جشنواره واقعاً محلی است، با نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و تورهای فرهنگی که شما را به قلب جامعه می‌برد. ما استعدادهای محلی را در فیلم و موسیقی ترویج می کنیم و دستاوردهای خلاقانه جدید و قدیمی را به نمایش می گذاریم. همانطور که ZIFF به شهر می آید، فرصت هایی برای شناخت هنرها و صنایع دستی نیز فراهم می شود - جشنواره همیشه کانون فعالیت است!
از طریق اکران های فیلم اجتماعی جامعه ما می توانیم در مورد موضوعات مورد توجه همه ما به عنوان ساکنان زمین از جمله آزادی، ارزش فرهنگ و البته محیط زیست بحث کنیم.

منبع : وبسایت جشنواره 

https://ziffestival.org/

کد خبر 15416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =