ارائه دوره های زبان کیسواحیلی در دانشگاه هاوانا در کوبا

آقای حامیس موینجوما، معاون وزیر فرهنگ، هنر و ورزش گفت که دانشگاه هاوانا در کوبا قرار است در سال تحصیلی آینده دوره های زبان کیسواحیلی را آغاز کند.

آقای حامیس موینجوما، معاون وزیر فرهنگ، هنر و ورزش گفت که دانشگاه هاوانا در کوبا قرار است در سال تحصیلی آینده دوره های زبان کیسواحیلی را آغاز کند.

آقای Mwinjuma اعلام کرد که در ششمین سمپوزیوم بین‌المللی انجمن زبان و ادبیات کیسوآلی (Chalufakita)، از این انجمن خواست تا خلاقیت خود را برای ترویج بیشتر زبان در سراسر جهان حفظ کند.

او گفت: «رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن کارهای زیادی برای ترویج کیسواحیلی در سرتاسر جهان انجام داده است و تلاش‌ها نتیجه داده است، زیرا می‌بینیم که دانشگاه هاوانا در کوبا قصد دارد برنامه کیسواحیلی را در این موسسه ارائه دهد.

معاون وزیر همچنین از چالوفاکیتا به دلیل تلاش‌هایش برای متحد کردن ذینفعان مختلف کیسواحیلی در داخل و خارج از کشور قدردانی کرد.

او گفت: «اکنون زمان مناسبی است که به پیشرفت سیستم‌های خود ادامه دهیم تا به گسترش کیسواحیلی در کشورهای مختلف جهان ادامه دهیم. دولت همچنین مؤسسات آموزشی کیسواحیلی را برای دستیابی به هدف توانمند می‌کند.»

او همچنین از دانشگاه‌های تانزانیا خواست تا برنامه‌های درسی تدریس کیسواحیلی را آماده کنند، در حالی که دولت نیز در حال نهایی کردن بازنگری سیاست فرهنگی سال ۱۹۹۷، به ویژه برای بهبود زبان است.

به طور مشابه، او افزود، برنامه هایی برای ایجاد مراکز یادگیری کیسواحیلی در سفارتخانه های مختلف تانزانیا به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای ترویج این زبان در سطح جهانی در حال انجام است.

دکتر موسا هانس، رئیس Chalufakita، به شرکت کنندگان در جلسه گفت که انجمن، با همکاری سهامداران مختلف، استفاده از سیستم اطلاعات و فناوری (IT) را برای گسترش گسترده کیسوآلی در سراسر کشور حفظ می کند.

به گفته وی، این سمپوزیوم با عنوان "موقعیت کیسواحیلی در سطح ملی و بین المللی" برای بحث زبان کیسواحیلی به عنوان یک محصول بود تا بتواند مزایای بیشتری را به همراه داشته باشد.

سفیر تانزانیا در زیمبابوه، آقای سیمون سیرو، تأیید کرد که اکثریت مردم زیمبابوه مشتاق یادگیری کیسواحیلی هستند در حالی که مدارس خصوصی نیز به دنبال آموزش این موضوع در مدارس هستند.

«تا به امروز، دو کلاس کیسواحیلی در شهرهای بولاوایو و هراره وجود دارد. این زبان در دانشگاه زیمبابوه نیز تدریس می شود. تربیت معلمان کیسواحیلی در تانزانیا برای بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی در زیمبابوه از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاریخ: ۱۴۰۲/۰۵/۲۰

منبع:

https://dailynews.co.tz/harvana-university-to-offer-kiswahili-language-courses/

کد خبر 16680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =