میانگین سن مالکان خانه‌ اولی در سراسر اروپا در حال افزایش و در کشورهای مختلف قاره متفاوت است. به عنوان مثال، میانگین سن افرادی که برای اولین بار صاحب خانه می‌شوند در بریتانیا ۳۴ سال است که این عدد در مقایسه با سال ۲۰۰۷، شش سال افزایش یافته است.

راه حل اسپانیا برای خانه‌دار شدن جوانان

میانگین سن مالکان خانه‌ اولی در سراسر اروپا در حال افزایش و در کشورهای مختلف قاره متفاوت است. به عنوان مثال، میانگین سن افرادی که برای اولین بار صاحب خانه می‌شوند در بریتانیا ۳۴ سال است که این عدد در مقایسه با سال ۲۰۰۷، شش سال افزایش یافته است. در اسپانیا نیز میانگین سن مالکان خانه‌اولی ۴۱ سال است، در حالی که در سال ۲۰۱۴ این عدد از ۳۱ سال تجاوز نمی‌کرد.محققان علت افزایش سن شهروندان برای خرید خانه را ثابت ماندن حقوق‌ها و در عوض، بالا رفتن ارزش دارایی‌ها معرفی کرده و مدعی شده‌اند این مشکل تنها به اسپانیا محدود نمی‌شود بلکه در سراسر اروپا در حال رخ دادن است. گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش هزینه مسکن در سال ۲۰۲۳ در اسپانیا طی ۱۷ سال اخیر بی‌سابقه و بیش از هشت درصد بوده است و همین امر میانگین سن مالکیت مسکن شهروندان را افزایش داده است.

دولت اسپانیا ادعا کرده که در تلاش است به افزایش قیمت مسکن در کشور پایان دهد، ضمن این‌که حمایت مالی از افراد زیر ۳۵ سال که قصد خرید مسکن را دارند، در رأس اهداف دولت خواهد بود. پدرو سانچز، رئیس دولت اسپانیا، مدعی شده است که این طرح از ماه می اجرا شده و قرار است ۲۰ درصد از بیعانه خرید مسکن را برای افراد جوان تأمین کند که در این راستا، تنها افراد زیر ۳۵ سالی که قصد خرید خانه اول خود را دارند، مشمول طرح خواهند بود. در این طرح برای سایر شهروندانی نیز که قصد خرید خانه برای کودکان کوچک خود را دارند، هیچ محدودیت سنی برای بهره‌گیری از طرح جدید وجود نخواهد داشت.

شرایطی که برای این کمک هزینه مسکن از سوی دولت اعلام شده است به این ترتیب خواهد بود: این باید اولین اقدام فرد خریدار برای خرید یک ملک باشد. همچنین خریدار باید زیر 35 سال سن داشته باشد. خانه ای که می خرد باید خانه ای باشد که قرار است در آن زندگی کند و محل اقامت دائمی او باشد. این کمک شامل حال کسانی خواهد شد که درآمد سالانه ای کمتر از 20 هزار یورو دارند. قیمت خانه ای که قرار است معامله شود باید زیر 100 هزار یورو باشد و در نهایت اینکه الویت به افرادی تعلق می گیرد که خانه خود را در شهری با جمعیت زیر 5000 نفر می خرند.

به این ترتیب سیاست دولت اسپانیا در کمک هزینه خرید مسکن برای جوانان به گونه ای است که شامل حال افراد با درآمد پایین و ساکن بخش های کوچکتر و مناطق کم درآمدتر کشور می شود. این شرایط برای اغلب افرادی که در شهرهای بزرگ مثل مادرید، بارسلونا و والنسیا زندگی می کنند قابل حصول نیست اما در شهرهای کوچکتر و در شهرستان های دور از پایتخت می تواند بسیار کمک کننده باشد. ضمن اینکه این شرایط اعلامی از سوی دولت در راستای تنظیم توزیع جمعیتی کشور اسپانیا نیز به شمار می رود.    

منبع: https://lacooop.com/blog/primera-vivienda-ayudas-publicas-jovenes

کد خبر 16966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =