دانشمند علوم سیاسی از رویکرد چند رشته ای شیخ آنتا دیوپ برای بازسازی تاریخ آفریقا حمایت می کند

 «عزیز سالمون فال» دانشمند علوم سیاسی سنگالی گفت که رویکرد چند رشته ای محقق سنگالی، شیخ آنتا دیوپ، باید به عنوان بخشی از پروژه بازسازی تاریخ آفریقا با هدف دستیابی به تمدن انسانی تر و بازتر مورد حمایت قرار گیرد. 

آقای فال در طی میزگردی به مناسبت جشن صدمین سالگرد شیخ آنتا دیوپ که با موضوع سازماندهی شده بود گفت: «ما باید ببینیم چگونه از رویکرد چند رشته ای کار شیخ آنتا دیوپ در بازسازی تاریخ خود استفاده کنیم تا به سمت شکل دیگری از تمدن حرکت کنیم که بسیار انسانی تر و بازتر است.

پروفسور فال که با موضوع "مسائل و پیشرفت های اندک در پی سیکس آنتا جوب و مربوط به سیستم جهانی و پان آفریقایی در قرن بیست و یکم" صحبت کرد، در طی یک پانل معتقد است که آموزش اثر شیخ آنتا دیوپ در تمام ابعادش سازنده است.

او استفاده از رویکرد چند رشته ای محقق سنگالی را توصیه کرد «برای خارج شدن از مسیر شکست خورده و حرکت به سمت ایجاد ایالات متحده آفریقا یا چیزی که آفریقایی ها را از ادغام نامطلوب در جهانی شدن خارج کند».

«این نیاز به نوع دیگری از علم، نوع دیگری از آموزش عالی دارد. همانطور که شیخ آنتا دیوپ گفت، به زبان های ملی ما نیز آموزش دهید تا جوانان را در علم مسلح کنیم.»

او برای عمومیت بخشیدن به رویکرد محقق شیخ آنتا دیوپ، از جوانان دعوت کرد «با خواندن آثارش به افکار وی نزدیک شوند».

او استدلال کرد: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که کتاب‌های ما در دسترس و رایگان هستند.

«آنچه برای ما باقی می‌ماند ادامه کار اومانیستی و عقل‌گرایانه اوست. دکتر دیالو دیوپ، معلم-پژوهشگر و سیاستمدار سنگالی، به نوبه خود پاسخ داد: این بهترین راه برای ادای احترام به او خواهد بود.

برای معلم-پژوهشگر دیالو دیوپ، همه کارهای شیخ آنتا دیوپ از مسیر شکسته خارج شده به عبارت دیگر، آکادمیک است.

Mamarame Seck، معلم-پژوهشگر در مؤسسه بنیادی آفریقای سیاه، در طول پانل از کار پروفسور شیخ آنتا دیوپ در مورد زبان های آفریقایی سخن گفت.

کار مؤسس آزمایشگاه کربن 14 روی زبان‌های آفریقایی هنوز کامل نشده است. این به نسل جوان زبان‌شناسان آفریقایی بستگی دارد که با پرداختن به منشأ سیاه‌آفریقایی مصریان باستان به تحقیقات خود ادامه دهند. Mamarame Seck پیشنهاد کرد که به روش مقایسه ای، مطالعه تکامل تاریخی کلمات با در نظر گرفتن قوانین زبانی انجام شود.

https://aps.sn/un-politologue-preconise-lapproche-multidisciplinaire-de-cheikh-anta-diop-pour-reconstruire-lhistoire-de-lafrique/

کد خبر 17789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

آخرین گزارش ها