مراسم افتتاحیه تعریض مسجد بزرگ سنت لوئیس قرار است روز جمعه 19 ژانویه 2024 با حضور رئیس جمهور سنگال آقای مکی سال برگزار شود. 

سنگال؛ زیرساختهای مذهبی

 مراسم افتتاحیه تعریض مسجد بزرگ سنت لوئیس قرار است روز جمعه 19 ژانویه 2024 با حضور رئیس جمهور سنگال آقای مکی سال برگزار شود. 

در یادداشتی از انجمن مذکور آمده است: «این رویداد مهم مذهبی تحت ریاست و حضور مؤثر رئیس جمهور مکی سال قرار می گیرد که در نهایت تمام امور مالی مرحله دوم بازسازی مسجد جامع را بر عهده گرفت». آقای جینگ، عضو کمیته،انجمن مسلمانان سنت لوئیس گفت: "ما در حال آماده شدن برای استقبال از رئیس جمهور برای مراسم افتتاحیه گسترش مسجد بزرگ سنت لوئی هستیم که وی به طور کامل تامین مالی کرده است."وی افزود که انجمن مسلمانان سنت لوئیس چندین هفته برای این استقبال سازماندهی کرده است زیرا مسجد اکنون آماده استقبال از رئیس جمهور مکی سال در روز جمعه 19 ژانویه 2024 است.آقای جینگ گفت که رئیس جمهور مکی سال قبل از آغاز مراسم تحلیف خود ابتدا نماز جمعه را به جای خواهد آورد.

مسجد جامعی است با تالار بسیار بزرگی که از دو طبقه تشکیل شده است. وی با بیان اینکه یک طبقه همکف و یک طبقه است، تاکید کرد: بنای مذهبی بخشی نیز برای بانوان اختصاص دارد.به نظر می رسد که آقای جینگ بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر زیبایی معماری این ساختمان واقع در سواحل رودخانه سنگال قرار گرفته است.

سن لوئیس: افتتاحیه گسترش مسجد بزرگ، روز جمعه 19 ژانویه 2024

ما بسیار مفتخریم که این جواهر را داریم که یک گوهر معماری است. اکنون به میراثی تبدیل می شود که به میراث طبقه بندی شده سنت لوئیس اضافه می شود. این چیزی است که ما را شگفت زده می کند. همه جا هنر است همه چیز آراسته است، همه چیز هنری است.» او خوشحال می شود و از رئیس جمهوری تشکر می کند.به نظر آقای جینگ، ظرفیت مسجد جامع سنت لوئیس اکنون از 1000نفر به 4000 نفر افزایش خواهد یافت.

اولین ساختمان مسجد یک هزار (1000) ظرفیت داشت. با این ساختمان جدید به چهار هزار (4000) نفر افزایش می‌یابد. این بنا در 2760 متر مربع ساخته شده است.او می گوید که به داشتن مسجدی به این بزرگی، درست مانند بزرگترین مساجد سنگال، افتخار می کند.

این همچنین افتخار بزرگی است که مسجدی به اندازه بزرگترین مساجد سنگال داریم. بنابراین مسجد بزرگ سنت لوئیز امروز در میان رشته‌های مساجد و بناهایی است که رئیس‌جمهور در شهرهای بزرگ مذهبی سنگال برپا کرده است و سنت لوئیس در رتبه خوبی قرار دارد.

آقای جینگ، عضو کمیته راهبری انجمن مسلمانان سنت لوئیس، می گوید که اولین ساختمان مسجد بزرگ بین سال های 1838 و 1847 ساخته شد.

https://aps.sn/saint-louis-inauguration-de-lextension-de-la-grande-mosquee-vendredi/

کد خبر 18143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

آخرین گزارش ها