بخش زیادی از ساختمان تاریخی بیت العجایب در زنگبار فرو ریخت

بیت العجاب بزرگترین و بلندترین ساختمان شهر سنگی (استون تاون) است و مکان برجسته ای رو به باغ فروزانی در ساحل شهر می باشد. این مکان بین قلعه قدیمی و موزه قصر (و کاخ سلطان سابق) واقع شده است. عصر روز جمعه پنجم دی ماه این ساختمان که در حال بازسازی بود، بخشی از آن فرو ریخت.


گزارش ها از محل حادثه می گویند که حدود چهار کارگر در آوار گرفتار شده اند و تلاش ها برای نجات آنها که در حال انجام است. زنگباری ها این روز را بدترین روز زنگبار اعلام کرده اند.
رئیس جمهور زنگبار، حسین موینیی به محل حادثه رسید و ناظر مأموریت نجات در این ساختمان تاریخی بود. بیت العجاب بزرگترین و بلندترین ساختمان شهر سنگی (استون تاون) است و مکان برجسته ای رو به باغ فروزانی در ساحل شهر می باشد. این مکان بین قلعه قدیمی و موزه قصر (و کاخ سلطان سابق) واقع شده است. این یکی از شش کاخی است که توسط برقع بن سعید ، دومین سلطان زنگبار ساخته شده است و گفته می‌شود که این ساختمان در محلِ کاخِ قرن هفدهمی ملکه فاطمه زنگبار واقع است. خانهٔ عجایب در حالِ حاضر محلِ موزهٔ تاریخ و فرهنگِ زنگبار و مناطقِ سواحیلی است.
در ورودیِ کاخ دو توپِ قدیمی پرتغالی متغلق به قرن هفدهم قرار دارند. این توپها در سالِ ۱۶۲۲ میلادی در نبرد هرمز توسطِ شاه عباس اول به غنیمت گرفته شدند و بعدها به سلاطینِ عمان بخشیده شدند و توسطِ آنها به زنگبار آورده شدند.

این کاخ در سال ۱۸۸۳ میلادی برای برقع بن سعید ، دومین سلطان زنگبار ساخته شد. این بنا به عنوان یک کاخ تشریفاتی و سالن پذیرایی رسمی، تجلیلی از مدرنیته در نظر گرفته شده بود ، و "خانه عجایب" نامگذاری شد، چون  این ساختمان اولین ساختمان در زنگبار بود که دارای برق بود.

طراحی کاخ به یک مهندس انگلیسی نسبت داده شده است و در واقع شکل آن عناصر معماری جدیدی را وارد کارنامه زنگبار کرده است ، از جمله ایوان های بیرونی گسترده ای که توسط ستون هایی  پشتیبانی می شوند ، که امکان سقف های منحصر به فرد را دارد. مصالح ساختمانی از ترکیبی اصلی از مرجان، بتون و فولاد بود.
 

کد خبر 3418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =