لیزا فِلهوفرLisa Fellhofer، متخصص علوم سیاسی رئیس مرکز مستندسازی اسلام سیاسی شد.

لیزا فِلهوفرLisa Fellhofer، متخصص علوم سیاسی رئیس مرکز مستندسازی اسلام سیاسی شد.

به گزارش روز ۲۸ شهریور روزنامه استاندارد، خانم فِلهوفر ۳۸ ساله که برای مدت ۱۰ سال در صندوق ادغام فرهنگی مشغول به کار بود، به عنوان رئیس  مرکز مستندسازی اسلام سیاسی  منصوب شد.

سرانجام، سوزان راب ، وزیر ادغام فرهنگی شگفتی آفرید: هفته ها گمانه زنی ها درباره اینکه چه کسی رئیس مرکز اسناد جدید اسلام سیاسی خواهد شد، در جریان بود و مجموعا یازده نامزد برای این پست وجود داشت. اما در نهایت برای کمیته انتصابات مشخص شد که انتصاب یک متخصص از خود این وزارتخانه بهترین گزینه است.

 لیزا فِلهوفر، متخصص علوم سیاسی ۳۸ ساله، مدیر سازمان نوپایی خواهد بود که قرار است به شکل آکادمیک با خطری که اسلام سیاسی دارد مقابله کند. پیشتر خانم راب وعده داده بود که حتما یک زن را به این سمت منصوب خواهد کرد.

او بیش از یک دهه است که با موضوع ادغام فرهنگی سر و کار دارد: پس از کارآموزی در وزارت امور خارجه، در سال ۱۳۸۹ به صندوق ادغام پیوست.  او به سرعت در آنجا پیشرفت کرد و در سال ۱۳۹۰ به ریاست تیم مدیریت دانش و بین الملل صندوق ادغام منصوب شد. خانم فِلهوفر که متولد شهر لینتس در ایالت اتریش علیا است علاوه بر آلمانی به هلندی ، انگلیسی ، فرانسوی و اسپانیایی نیز مسلط است.  او سابقه کار با رادیو آفریقا در وین را نیز در کارنامه خود دارد.

ملاحظه : خانم سوزانه راب وزیر ادغام فرهنگی (اینتگراسیون) پس از درگیری دو گروه بزرگ از ترکها و کردهای مقیم در وین در اواسط تیرماه سال جاری اعلام کرد ما مرکزی به نام رصد اسلام سیاسی و یا مرکز مستند اسلام سیاسی را تاسیس می نماییم (زیرا معتقد بود گروه ترکها به کشور ترکیه و گروههای اسلامی وابسته است)  تا با زیر نظر گرفتن گروههای اسلامی و مرتبطینشان در اتریش کارهایشان را زیر نظر داشته باشیم  . من می خواهم ریاست آن به عهده یک زن باشد زیرا ما علیه ساختارهای مردسالار سخت مبارزه می کنیم. یک نام مشخصی برای این مرکز در نظر نگر فته ایم و لی ما به اندازه کافی زنان متخصص داریم. این مرکز وظیفه دارد بررسی شبکه ها ، ساختارها و تأثیرات دولت های خارجی بر  انجمنها و مراکزی که در اتریش  فعالیت می کنند را زیر ذره بین برده و  بررسی کند. ما همچنین مهد کودک ها، سایت های اینترنتی و فضا های مجازی را زیر نظر خواهیم گرفت. به نظر من بایستی در اسرع وقت بر علیه این انجمنها وارد مبارزه شویم .

منبع:

https://www.derstandard.at/story/۲۰۰۰۱۲۰۱۱۶۶۴۲/polyglotte-politologin-lisa-fellhofer-leitet-islam-dokstelle

کد خبر 3611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =