روز پنجشنبه یکم اکتبر ۲۰۲۰ جلسه کتابخوانی ایرانیان در بخش کتابهای ایرانی کتابخانه مرکزی شهر وین برگزار شد و در این جلسه خانم روناک حسینی نویسنده کُرد ایرانی اثر جدید خود را معرفی کرد.

روز پنجشنبه یکم اکتبر ۲۰۲۰ جلسه کتابخوانی ایرانیان در بخش کتابهای ایرانی کتابخانه مرکزی شهر وین برگزار شد. در این جلسه خانم روناک حسینی نویسنده کُرد ایرانی که در تهران و وین زندگی می کند اثر جدید خود را معرفی کرد. این نویسنده جوان در اثر های خود بیشتر  به مسائل روز ایران مانند آزادی می پردازد. او در این جلسه اثر جدید خود "دو متر مربع برای خواب" را معرفی نمود.

همچنین مجید محیط در مورد انتشارات خود و موانعی که بر سر راه نشر ادبیات فرافرهنگی در کشورهای آلمانی زبان وجود دارد، صحبت نمود. خانم حسینی نیز در این جلسه بخش هایی از کتاب خود را به دو زبان آلمانی و فارسی روخوانی کرد. و میزگردی این دو نویسنده با یکدیگر داشتند. . در حاشیه این جلسه برنامه موسیقی با آواز و نوای ویولن سل  آقای صالح روزاتی اجرا شد. مجری برنامه آقای  توماس گلدنر Thomas Goldner  که اصالتا یک کتابداراست و برگزارکننده این برنامه آقای گرجی مرزبان از ایرانیام مقیم بود.  

منبع:

https://www.falter.at/event/۸۹۳۵۹۵/ronak-hosseini-madjid-mohit-vom-gestern-und-morgen

کد خبر 3634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =