اخراج روحانی مسلمان از ارتش اتریش

وزیر دفاع کشور اتریش T روحانی مسلمان آقای عبدالمجید سیما هودیچ  را از ارتش اخراج کرد.

 بیش از صد سال پیش اسلام در اتریش به رسمیت شناخته شد و در این راستا جوانان مسلمان هم مانند دیگر جوانان اتریشی می توانند در ارتش خدمت سربازی خود را سپری کنند. ارتش اتریش برای پاسخگویی به سوالات مذهبی سربازان مسلمان از طرف جامعه اعتقادات اسلامی اتریش روحانی استخدام کرده است.

در روزنامه اتریش آمده است که خانم کلاودیا تانر وزیر دفاع کشور اتریش از حزب حاکم (حزب مردم) روحانی مسلمان آقای عبدالمجید سیما هودیچ Abdulmedzid Sijamhodzic  را از ارتش اخراج کرد. دلیل این برکناری اتهاماتی است که به او نسبت داده می شود، از جمله اینکه  وی علناً نسبت به جنبش جهاد اسلامی در بوسنی ابراز تمایل کرده است. روزنامه کرونه دیگر روزنامه اتریشی می گوید عامل اخراج وی طبق اطلاعات  بدست آمده این است که این امام با ریشه های بوسنیایی عکس های فیس بوکی خود را با یک ژنرال سابق ارتش یوگسلاوی که یک جنایتکار جنگی محسوب می شود منتشر کرده است و همچنین خبرهای مربوط به جهاد گران اسلامی را لایک کرده است. خانم تانر در پنجشنبه گذشته از جامعه اعتقادات اسلامی خواسته است که  فرد جدیدی بجای آقای سیماهودیچ معرفی کند. او می گوید اسلام سیاسی در ارتش اتریش جایی ندارد. او همچنین افزود که پس از شنیدن خبرهای ارتباطات این امام با افراد جنایتکار ، ما بلافاصله تحقیقات گسترده ای را شروع کردیم ودر صورت تأیید اتهامات، اقدامات بعدی اعمال خواهد شد.

خانم وزیر می گوید، من هرگز چنین رفتارهایی را نمی پذیرم  و تحت مدیریت خودم چنین کارهایی را تحمل نخواهم کرد. ما ارتباطات خود را با جامعه اعتقادات اسلامی ادامه می دهیم و دائم با همدیگر در ارتباط و گفتگو هستیم.

پیش از این نیز  نماینده  حزب راستگرای آزادی آقای راینهارد بوش در یک اعلامیه خطاب به وزیر دفاع گفته بود  که امامی که برای ارتش کار می کند ویدئوهای جهاد گران اسلامی را پخش می کند و با جنایتکاران جنگی ارتباط برقرار می کند. وی خواستار پاک سازی سریع این امام و انجام اقدامات فوری برای پایان دادن به چنین فعالیتهایی شد.

منبع:

https://www.oe24.at/oesterreich/politik/tanner-feuert-militaer-imam-nach-jihadismus-vorwuerfen/451103790

کد خبر 3646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =