محکومیت حمله تروریستی در وین توسط جامعه اعتقادات اسلامی

امیت وورال رییس جامعه اعتقادات اسلامی  گفت :  از جنایات باورنکردنی در مرکز شهر وین به شدت شوکه و مبهوت شده است. همه ما گزارش هایی ،در باره تصاویر وحشتناک حملات تروریستی از مناطق مختلف جهان را دیده ایم. اکنون ، برای اولین بار ، وحشت در وین  پایتخت ما را درگیر کرده است.

پس از عملیات کور تروریستی در شامگاه ۱۲ آبان در منطقه مرکزی شهر وین که منجر به کشته و زخمی شدم عده ای گردید ، در این راستا رییس جامعه اعتقادات اسلامی  گفت :  از جنایات باورنکردنی در مرکز شهر وین به شدت شوکه و مبهوت شده است. همه ما گزارش ها یی ،در باره تصاویر وحشتناک حملات تروریستی از مناطق مختلف جهان را دیده ایم. اکنون ، برای اولین بار ، وحشت در وین  پایتخت ما را درگیر کرده است. این اقدام وحشیانه حمله به کل جامعه ما ، علیه کشور ما ، ارزش های مشترک ما ، آزادی ما ، دموکراسی و نظام حقوقی لیبرال ما بود. عامل جنایت به طور تصادفی و بدون هیچگونه هدفی به  مردم شلیک می کرد. ایدئولوژیی که وی را راهنمایی کرده است ، ایده ای است که خشونت را ستایش می کند ، غیرانسانی است و کاملاً مخالف درک اخلاقی و دینی اسلام است.آقای امیت وورال رییس جامعه اعتقادات اسلامی همچنین ادامه می دهد که  در میان مسلمانان افراط گرایی وجود دارد ، همانطور که در تمام بخشهای جامعه نیز افراط گرایان وجود دارند. اما آنها مانند ما به جامعه متکثر، صلح و آزاد اعتقادی ندارند.

آنها ما را که  نماینده رسمی مسلمانان در اتریش هستیم خائن خوانده و می خواهند با اقدامات خود تلاش های روزمره ما را برای همزیستی مسالمت آمیز بین همه شهروندان در کشورمان را با اعمالشان خنثی کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری اتحاد ، انسجام و همبستگی اجتماعی مهم به نظر می رسد.تروریست ها می خواهند جامعه ما را به چند بخش تقسیم کنندو ما این اجازه را نخواهیم داد. هر گامی که ما بر می داریم اگر منجر به چنددستگی در جامعه شود آن پیروزی جنایتکارانی خواهد شد که این حمله را انجام داده اند.

از طرف دیگر ، هر گامی که منجر به اتحاد و احترام متقابل شود ، گامی به سوی جامعه ای صلح آمیز است که می تواند تقابل خود را در برابر چنین تلاشهای شنیع برای تفرقه  نشان دهد..جامعه اعتقادات اسلامی  با تمام منابع و کارشناسان خود  در دسترس قرار دارد و به عنوان بخشی از جامعه اتریش ، دست خود را به طرف  همه کسانی که می خواهند در مبارزه مشترک برای محافظت از آزادی و دموکراسی در کنار هم قرار بگیرند ، دراز می کند. من می خواهم به نمایندگی از جامعه اعتقادات اسلامی  عمیقا و صمیمانه به بازماندگان همه آسیب دیدگان تسلیت بگویم ، آرزوی بهبودی برای  مجروحان را دارم و از نیروهای امنیتی و امداد و نجات به خاطر  تلاشها و تعهدشان تشکر می کنم.

منبع:

https://www.derislam.at/aktuelles/presseaussendungen/

کد خبر 3652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =