ریاست جمهوری اعلام کرد معاون اول رئیس جمهور زنگبار و رئیس حزب ACT-Wazalendo ، معلم سیف شریف حمد در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

ریاست جمهوری اعلام کرد معاون اول رئیس جمهور زنگبار و رئیس حزب ACT-Wazalendo ، معلم سیف شریف حمد در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

وی از ۲۱ بهمن ماه در بیمارستان ملی موهیمبیلی (Muhimbili) در دارالسلام بستری بود که روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن ماه در ساعت ۱۱:۲۶ صبح درگذشت.

علت مرگ مشخص نشده است، با این حال، در تاریخ ۱۲ بهمن گزارش شد که وی پس از آزمایش مثبت برای ویروس کرونا ، در بیمارستان ام نازی ام موجا (Mnazi Mmoja) در زنگبار بستری شد.

رئیس جمهور زنگبار و رئیس شورای انقلاب حسین مویینی روز چهارشنبه ۲۹ بهمن با اعلام هفت روز عزای ملی ، درگذشت وی را اعلام کرد.

از طرف دیگر رئیس جمهور ماگوفولی نیز درگذشت او را به رئیس جمهور زنگبار و مردم زنگبار تسلیت گفت.

رئیس جمهور مگوفولی در صفحه توییتر خود نوشت: «من با ناراحتی خبر درگذشت معلم سیف شریف حمد، معاون اول رئیس جمهور زنگبار را دریافت کردم. به رئیس جمهور زنگبار تسلیت می گویم. دکتر موینی، خانواده ایشان، زنگباری ها ، اعضای حزب ACT-Wazalendo و همه تانزانیایی ها. روح او در آرامش آرام باشد.»

منبع خبر:

 www.thecitizen.co.tz/tanzania/news/zanzibar-s-first-vice-president-maalim-seif-sharif-hamad-has-died-۳۲۹۴۵۳۲

توضیحات:

- آقای معلم سیف شریف حمد رهبر حزب ACT-Wazalendo بود، این حزب اصلی ترین رقیب حزب CCM در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بود که در هفتم آبان ماه سال جاری برگزار شده بود. در این انتخابات این حزب شکست خورد. طبق قانون اساسی و با نظر مساعد دکتر حسین موینی رئیس جمهور منتخب، وی به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شد.

- گفته می شود، تمام اعضای خانواده ایشان به کرونا مبتلا هستند و خواهر ایشان نیز بر اثر کرونا فوت کرده است.

- کماکان دولت اجازه انتشار خبر درگذشتگان به کرونا را نمی دهد. علت مرگ ایشان در بیانیه ی درگذشت ایشان نامعلوم ذکر شده است. تصویر زیر ثابت می کند که ایشان از کرونا درگذشته است.

- علی رغم این که رسانه ها در مورد وجود کرونا در تانزانیا اجازه انتشار مطلبی را ندارند، مردم بر اساس واقعیت های موجود، به تازگی اقدام به استفاده از ماسک نموده اند.

- آقای معلم سیف دارای ۵ فرزند دختر است که همگی ازدواج کرده اند ولی تنها یکی از آنها در زنگبار زندگی می کنند و بقیه در خارج از کشور به سر می برند.

- وی در گذشته از اعضای حزب CCM بوده است و چندین بار به بهانه های مختلف نظیر برگزاری جلسات غیرقانونی، نگهداری اسناد محرمانه و ... به زندان محکوم شده بود.

- متأسفانه تصاویری که از برگزاری مراسم برای ایشان در زنگبار منتشر شده نشان می دهد که افراد بسیار کمی از ماسک استفاده می کنند و فاصله اجتماعی نیز به هیچ عنوان رعایت نمی شود. (تصاویر انتهای گزارش)

- جسد وی روز پنج شنبه ۳۰ بهمن در جزیره پمبا از مجموعه جزایر زنگبار دفن شد.

     

کد خبر 4050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =