اتریش قصد دارد تا «اسلام سیاسی» را جرم کیفری معرفی کند

صدر اعظم اتریش اعلم کرد که اتریش قصد دارد تا «اسلام سیاسی» را جرم کیفری معرفی کند تا بتوان به لحاظ قانونی، علیه ایده ­های افراطی اقدامی انجام داد.

به گزارش روزنامه­ اتریشی «اوبر اوسترایشیشه ناخریشتن»[۱] که مهمترین روزنامه­ ایالت اتریش علیاست، صدر اعظم اتریش آقای سباستین کورتس در تازه­ ترین اظهارات خود در روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مورد مسائل روز اروپا و اتریش؛ اظهار داشت که به نظر او در اروپا خیلی چیزها باید تغییر کند و در حال حاضر این نگرش در اتحادیه اروپا غالب است.

صدراعظم اتریش در عین حال در مورد اسلام در اروپا گفت: "شما باید بین دین اسلام، ​​که بیش از صد سال است در اتریش به رسمیت شناخته شده است و اسلام سیاسی و افراطی، که محملی برای تروریسم است، تفاوت قائل شوید. در گذشته بسیاری از سیاست­ های تساهل آمیز پذیرفته شده بودند. بسیاری از مردم هنوز نمی­ توانند قبول کنند که افکار افراطی، اغلب منجر به خشونت می­ شود. از نظر من اعضای اروپایی داعش که برای کشتار به سوریه و عراق سفر کرده و دوباره به اروپا بازگشته­ اند، به منزله­ ی بمب­ های ساعتی هستند. اتریش قصد دارد تا «اسلام سیاسی» را جرم کیفری معرفی کند تا بتوان به لحاظ قانونی، علیه ایده ­های افراطی اقدامی انجام داد. در عین حال ما تمایل داریم تا برنامه ­ی ثبت امامان مساجد و نظارت بر آنها را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که نفرت پراکنی در مساجد صورت نمی گیرد و آنان جوانان را در مسیر اشتباه قرار نمی­ دهند."

کورتس به صورت مشخص موضع خود در مورد مهاجرین را اینگونه اعلام کرد که موفقیت ادغام فرهنگی به تعداد ادغام شوندگان بستگی دارد و از این رو باید تعداد مهاجران را کاهش داد. وی تأکید دارد که این  این رویکرد دیگر منحصر به رادیکال­ های راست گرا یا افراطی نمی شود، در سال ۲۰۱۵ بسیاری از سیاستمداران از فرهنگ استقبال و مرزهای باز حمایت می­ کردند؛ اما امروز اتحادیه­ ی اروپا در حفاظت از مرزها سرمایه گذاری می­کند و در مبارزه با قاچاقچیان  انسان مصمم­ تر از گذشته است.

توضیح: بخش قابل توجهی از مهاجرین به اتریش مسلمانان می­ باشند.

منبع:

https://www.nachrichten.at/politik/aussenpolitik/kurz-es-muss-sich-definitiv-viel-aendern-in-europa;art۳۹۱,۳۳۸۹۷۷۹

 

[۱] Oberösterreichische Nachrichten

کد خبر 5526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =