فیلم جدید آقای آرمان ریاحی کارگردان ایرانی تبار اتریشی از ۸ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ در جشنواره دیاگوناله شهر گراتس اتریش به روی پرده رفت.

فیلم جدید آرمان ریاحی کارگردان ایرانی- اتریشی در جشنواره دیاگوناله

فیلم جدید آقای آرمان ریاحی کارگردان ایرانی تبار اتریشی از ۸ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ در جشنواره دیاگوناله[۱] شهر گراتس اتریش به روی پرده رفت. این فیلم که «آقای فوکس در حال ساخت»[۲] نام دارد، محصول سال ۲۰۲۰ میلادی است و به واسطه ­ی تعطیلی سینماها اکران عمومی آن تا به حال انجام نشده بود. این فیلم در ماه می امسال موفق به دریافت جایزه از جشنواره فیلم زاربروکن[۳] آلمان شده بود.

آقای ریاحی که در آخرین فیلم خود یعنی «کمدی مهاجران» در سال ۲۰۱۷ بسیار موفق ظاهر شده و جوایز زیادی را از جشنواره­ ها دریافت نمود؛ در فیلم اخیر خود بر موضوع تازه ای تمرکز کرده و محور داستان، مدرسه­ ی یک کانون اصلاح و تربیت یا همان زندان است و فیلم بستری است برای بیان تجربیات معلمی به نام فوکس- با بازی الکساندر پترووویچ[۴] که در مواجهه با کودکان بزهکار از جمله سمیرا دختر ۱۶ ساله که قربانی خشونت جنسی بوده است، تلاش دارد وظیفه­ ی تربیتی خود را انجام دهد.

آقای ریاحی پیشتر و به همراه برادر خود آرش ریاحی دو بار برای فیلم­های «کله سیاه»[۵] در سال ۲۰۱۱ و «بچه ها »[۶] در سال ۲۰۱۶ برنده­ ی جایزه از جشنواره­ ی دیاگوناله شده است.

جشنواره­ ی دیاگوناله یک جشنواره­ ی فیلم اتریشی است که در سال ­های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ در سالزبورگ و از سال ۱۹۹۸ در شهر گراتس اتریش برگزار می­ شود. در این جشنواره؛ فیلم­های داستانی، مستند،کوتاه و همچنین فیلم­ های آوانگارد تولید شده توسط هنرمندان اتریشی در بستری رقابتی عرضه می شوند.

لینک مطلب:

https://www.diagonale.at/eroeffnungsfilm۲۱-fuchs-im-bau/


[۱] Diagonale

[۲] Fuchs im Bau

[۳] Filmfestival Max Ophüls

[۴] Aleksandar Petrović

[۵] Schwarzkopf

[۶] Kinders 

کد خبر 6701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =