نارضایتی از وضعیت زندگی در بین جوانان وینی در مقایسه با چند سال اخیر افزایش یافته است؛ هر چند که این جوانان در این مرحله شکایت مشهود و علنی نداشته اند.

منبع: روزنامه دولتی وینر تسایتونگ[۱]؛ ۹ژوئن ۲۰۲۱

 در یک مطالعه­ به سفارش خانه کارگر وین[۲]، مؤسسه­ ی سورا[۳] پیرامون میزان رضایتمندی و وضعیت معیشت شهروندان ۱۵ تا ۳۰ ساله از حدود ۲۰۰۰ نفر نظرسنجی انجام داده است.

بر اساس نتایج اعلام شده از این نظرسنجی، ۸۸ درصد از جوانان وینی اظهار داشتند که زندگی در وین را دوست دارند. اما یک چهارم از آنها اظهار داشتند که از شرایط زندگی خود راضی نیستند و این آمار در مقایسه با سال پیش از آن، ده درصد افزایش یافته است. دلیل این افزایش نارضایتی به هیچ عنوان پاندمی نیست، زیرا که داده ها بر پایه­ ی نظرسنجی های پیش از همه گیری کرونا تنظیم شده است.

سینا موسی لیپ[۴] عضو خانه­­ ی کارگر وین به ما گفت: "ما می بینیم که جوانان نسبت به چند سال پیش، از وضعیت زندگی خود ناراضی تر هستند و بیش از همه،  کار برای جوانان دردسرساز است".

تقریباً نیمی از جوان وینی با پدر و مادر خود در منازل اجاره­ ای زندگی می­ کنند. این سهم نسبت به سال ۲۰۱۳ شش درصد افزایش یافته است.

از طرف دیگر حدود ۱۶ درصد پس از بیرون رفتن از خانه­ی والدین خود، در آپارتمان های مشترک با جوانان دیگر به صورت هم خانه زندگی می ­کنند.

 طبق این مطالعه؛ رضایت از وضعیت زندگی بالاتر از ۶۶ درصد است؛ اما به طور مداوم کاهش یافته است.

از نظر خانه­ ی کارگر، دلیل این امر افزایش سفته بازی در نتیجه ­ی کاهش نرخ سود بانکی است. هزینه ­های مسکن اکنون در وین حدود ۳۰ درصد از درآمد خانوار را تشکیل می­ دهد در حالی که در سال ۲۰۱۳ این میزان ۲۵ درصد بود.

قراردادهای اجاره ­ی مسکن مهلت دار برای جوانان وینی از سال ۲۰۰۸ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. علاوه بر این ، ۴۷ درصد از جوانان با خانواده­ ی خود در آپارتمان­ هایی زندگی می ­کنند که پایان قرارداد اجاره­ ی آن تاریخ مشخصی دارد.

از سوی دیگر، ۷۳ درصد جوانان از وضعیت کار و شغل خود راضی هستند و از سال ۲۰۱۳ این رضایتمندی هشت درصد کاهش یافته است. حدود یک چهارم جوانان وینی وضعیت کاری خود را خیلی خوب ارزیابی نمی­ کنند و تنها ۵۹ درصد از درآمد خود راضی هستند.

خانه کارگر می­ گوید: "مشکلات مالی تأثیرات گوناگونی دارد؛ از جمله سخت ­تر شدن استقلال فردی از طریق تهیه ­ی مسکن مجزا، و این امر در مشکلات مسکن زوج ­های جوان پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ کاملا بارز بود."

در بحث حمل و نقل عمومی؛ رضایتمندی در حال افزایش است. ۸۹ درصد جوانان فکر می­ کنند که وضعیت حمل و نقل خیلی خوب است. در واقع؛ تقریباً سه چهارم افراد مورد بررسی، از حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد روزانه­ ی خود استفاده می­ کنند.

نسبت استفاده از انواع دوچرخه در میان جوانان دو برابر شده و به شش درصد رسیده است. با این حال ۴۱ درصد از آنها دوست دارند زیرساخت های مرتبط با دوچرخه سواری گسترش یابد.

به گفته­ ی خانه­ ی کارگر، پیامدهای اقتصادی کرونا، فشار رقابتی و کمبود شغل باعث شده است که جوانان کمتری بعد از آموزش موفق به پیدا کردن کار بشوند.

لینک مطلب:

https://www.wienerzeitung.at/nachrichten/chronik/wien-chronik/۲۱۰۷۷۳۸-Junge-Wiener-werden-unzufriedener.html


[۱] Wiener Zeitung

[۲] Arbeiterkammer

[۳] Sora-Institut

[۴] Sina Moussa-Lipp

کد خبر 6708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =